Az indiai autóipar termékei errefelé kevéssé ismertek, de a Vazirani Automotive neve talán ismerősen cseng az elektromos autók iránt érdeklődők számára, a cég ugyanis 2018/ban mutatta be a Shul nevű koncepcióautót - lásd a cég alábbi Facebook-posztját - amelyet az ázsiai ország első "szuperautójának" szántak.
Most a Motor1 számolt be róla, hogy a cég október 25-én lerántotta a leplet legújabb fejlesztéséről, a Vazirani Ekonk nevet viselő elektromos szupersportkocsiról - az Ekonk szó az univerzum kezdetére, a nagy durranásra utal. Bár gyakorlatilag ez is koncepcióautónak készült, olyan innovatív technológiák kerültek bele, amelyek már a Shul sorozatgyártott változatában is megjelenhetnek. Lássuk, miről van szó!
Az Ekonk egy pehelykönnyű szénszálas műanyag karosszirával készült együléses sportautó, amelyből minden lehetséges lóerőt kifacsartak a Vazirani mérnökei. Az össztömege 738 kilogramm, amit egy 722 lóerős elektromos erőforrás mozgat meg, magyarul, csaknem minden egyes kilóra jut egy lóerő. Ez természetesen hajmeresztő gyorsulást eredményez: a Vazirani Ekonk mindössze 2,54 másodperc alatt gyorsul álló helyből 100 km/h sebességre.
Ez már önmagában elismerésre méltó, az indiai cég azonban egészen különleges újdonságot is beépített a verdába. Az akkumulátorok hűtésénél az úgynevezett DiCo technológiát alkalmazták, amelynek alapjait a természetből lesték el. A folyadékhűtéses akkumulátorokkal szemben ugyanis az Ekonkban léghűtéses akkucsomagot használnak, amihez több állatfajt is tanulmányoztak, hogy megfigyeljék, milyen módszerekkel hűtik magukat.
A végeredmény egy "lélegző" autó lett a cég mérnökei szerint. Ennek köszönhető az autó rendkívül csekély tömege, ami lehetővé teszi, hogy jelenleg a "világ legkönnyebb elektromos autójaként" hivatkozzanak rá. Bár a súlyon felül nem hozták nyilvánosságra, de a cég szerint az Ekonké a világ egyik legjobb légellenállási együtthatója is.
Az autóból egyelőre csak prototípus készült, amelyet az india Natrax versenypályán teszteltek. Egyelőre nincs szó a sorozatgyártásáról, de ahogy említettük, bizonyos technológiái megjelenhetnek a Vazirani Shul szériaváltozatában.
A céget egyébként a korábban a Rolls-Royce-nál és a Jaguarnál dolgozó Chunky Vazirani alapította szűk 6,5 évvel ezelőtt.