A kínai Dongfeng Motor az egyik legrégebbi állami autógyártó vállalat az ázsiai országban, egyedül a FAW-ot alapították korábban. A nagy múltú járműgyártó elindította Dongfeng Nammi Box nevű tisztán elektromos autójának gyártását, mely 25 500 dolláros (8 982 000 forintos) vételi árával már most a legolcsóbbak közt van Európában.
Bár a Dongfeng korábban - főként a hazai igényeket célozva - a Nissan és a Stellantis számára gyártott járműveket, most csatlakozott azokhoz a kínai márkákhoz, amelyek megkezdték az európai piacok ostromát, mint például a BYD és a NIO. Ennek a nyitásnak a keretében hozták forgalomba az olcsó, középkategóriás városi Nammi Boxot, elsőként Svájcban.
A kínai EV-importra kivetett új uniós vámok ellenére a Nammi Box lehet az egyik első jármű, amelyet a Dongfeng Olaszországban felépíteni tervezett üzemében gyártanak majd a kiszivárgott tervek szerint. Állítólag a tárgyalások ez ügyben már előrehaladott állapotban vannak, és így elkerülhetnék a magas védővámokat is.
Az új Nammi Box az olyan olcsó EV-knek lehet a riválisa a kontinensen, mint a Citroen e-C3, amely körülbelül 27 300 dollárról (9 616 000 forint) indul. A Dongfeng honlapja szerint a modell már foglalható Svájcban.
A Nammit 42,3 kWh-s akkumulátor hajtja, és akár 310 kilométert is megtehet egyetlen töltéssel. Ez nagyjából az e-C3 44 kWh-s akkumulátorral működő változatához hasonlít, mely körülbelül 320 kilométeres hatótávolsággal bír. Bár Kínában egy kisebb, 31,5 kWh-s akkumulátoros változat is elérhető, Európában várhatóan ezt nem fogják forgalmazni.
A Dongfeng ezzel a húzással most felsorakozna azon kínai autógyártók egyre növekvő listájához, amelyek új, olcsó EV-modellekkel árasztanák el Európát. A már említett BYD-n és NIO-n kívül ezt az utat járja a Chery és a GWM is, és okkal feltételezhetjük, hogy a felsorolás a közeljövőben tovább is folytatható lesz. Egy biztos: a kontinensek nagy árháborúja még csak most kezdődik.