Hirdetés

Új kínai EV-gyártó érkezik Európába

|

A Stellantis partnereként ismert Leapmotor egy középárkategóriás és egy olcsó modellel debütál hamarosan.

Hirdetés

Egy éve még úgy tűnt, hogy a tisztán elektromos hajtásmódok terjedése folyamatos és gyors növekedéssel fogja hamarosan átvenni a belsőégésű motorral hajtott járművek szerepét a világban. Bár a növekedés nem állt meg, a tempója azonban némi visszaesést mutatott az első két negyedév során világszerte.

Több gyártó, köztük a Volvo és a Ford is, érzékelte a változást, és reagált is rá azzal, hogy bejelentette, mégsem kapkodná el a fosszilis üzemanyaggal működő járművek gyártásának leállítását. Egy másik fontos tényező is változott, amely az ágazati mechanizmusokat nagyban befolyásolhatja a jövőben, ez pedig a kínai autókra az EU-ban kivetett védővám.

Ezek alól több gyártó is úgy próbál kibújni, hogy eleve Európába telepíti gyárait, ami így már törvény szerint a helyi ipar termékének számít. Így tenne a Stellantishoz leszerződött Leapmotor is, aki hamarosan egy lengyelországi üzemben hamarosan el is kezdi a gyártást.

Hirdetés

A Leapmotornak a lengyelországi Tychyben található gyáregységében egy T03 néven futó modell fog elsőként legördülni a gyártósorról állítólag még az idei év végén. Itt már egy ideje folyik hasonló munka, hiszen az Alfa Romeo Juniort, a Jeep Avangert és a Fiat 600-at is itt gyártják már egy jó ideje, a Felső-Sziléziai ipari körzet kellős közepén.

T03
T03

A T03 egyébként több szempontból is rendkívül versenyképesnek tűnik szerény méretei ellenére. Egy 37,3 kilowattórás akkumulátor csomag látja el a működéshez szükséges energiával, ami egy töltéssel körülbelül 265 kilométer megtételét teszi lehetővé. A motor a jármű elejében található, és 95 lóerővel képes üzemeltetni a kis, könnyű kasztnit.

T03
T03

Majdnem pontosan ugyanakkora, mint a kategóriájában legnagyobb ellenfélnek ígérkező Dacia Spring, azonban nagyobb a hatótávolsága. A Spring, amelyet indulása óta alaposan átalakítottak már, egyelőre még valamivel olcsóbb, de ez változhat a védővámok életbelépésével, hiszen a Springet a távol-keleti országban gyártják.

C10
C10

A másik modell, amit a Leapmotor szintén Európába fog hozni, a C10, ami egy tisztán elektromos crossover. Egy picit nagyobb ugyan, mint a Volkswagen ID.4-e, egy hajszállal azonban elmarad méretben az új Porsche Macantól. A vállalat közlése szerint a 36 400 eurós (14 610 000 forint) EV "a kategória legjobb biztonságát, intelligens felhasználói élményt és prémium szintű kényelmet" kínál leendő vevőinek.

C10
C10

Ezzel az árral a C10 szinte minden hasonló típusú és méretű riválisát kenterbe veri az elektromos autók piacán. 69,9 kilowattórás LFP-akkumulátorcsomagjával (lítium-vas-foszfát) 420 kilométert tud megtenni egy töltéssel, ami meglehetősen szép teljesítmény. A projekt szépséghibája azonban, hogy a gyártást nem hozná ide, szóval az ár vámokkal terhet lesz majd. A vállalat bejelentette, hogy az elkövetkező 3 év során újabb modelleket hozna Európába.

C10
C10

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)