Hirdetés

Elon Musk miatt lép le a Twitterről a Tesla egyik konkurense

|

A tulajdonos nem szeretné, ha egy versenytársa befolyásolná a szólásszabadságát.

Hirdetés

Miután kiderült, hogy a Tesla alapítója, Elon Musk hajmeresztő összegért megvenné a Twittert, ismert emberek egész sora jelentette be, hogy otthagyja a közösségi oldalt. George Takei, Jameela Jamil és Mia Farrow csak pár név a hírességek közül, akik nem kérnek Muskból. A sor nemrég egy újabb névvel bővült, ezúttal a hibrid és elektromos luxusautókat fejlesztő Fisker első embere, Henrik Fisker csatlakozott az Exodushoz - írja az InsideEVs.

Henrik Fisker nem kér Elon Muskból (Fotó: Fisker Inc.)
Henrik Fisker nem kér Elon Muskból (Fotó: Fisker Inc.)

Henrik Fisker nem kér Elon Muskból (Fotó: Fisker Inc.)

A dán-amerikai vállalkozó Twitter-oldala nem sokkal azután tűnt el, hogy a közösségi oldal vezetése bejelentette: elfogadják Musk felvásárlási ajánlatát. Fisker utolsó tweetjében annyit írt, hogy 86 ezer követője ezentúl az Instagram-oldalán hallhat majd felőle. A tweet megjelenése után nem sokkal az oldal megszűnt.

Henrik Fisker cége most a Fisker Ocean elektromos SUV-t fejleszti (Fotó: Fisker Inc.)
Henrik Fisker cége most a Fisker Ocean elektromos SUV-t fejleszti (Fotó: Fisker Inc.)

Henrik Fisker cége most a Fisker Ocean elektromos SUV-t fejleszti (Fotó: Fisker Inc.)

Henrik Fisker nem árulta el, hogy csak deaktiválta-e az oldalát, vagy véglegesen törölte magát Twitterről. Később azonban az Instagramján megosztott pár gondolatot a döntéséről.

100 százalékban hiszek a szólásszabadságban. Nem akarom, hogy a szólásszabadságomba aktívan beleszóljon egy versenytársam. Ahogy azt sem szeretném, hogy egy versenytársam határozná meg, hogy a követőim milyen módon találkoznak a Fisker fejlesztéseivel, ahogy a vállalat növekszik.

A cég hivatalos Twitter-oldala, a @fiskerinc ettől függetlenül még mindig elérhető, több mint 43 ezer követővel. Az Instagramra kikerült posztra érkező kommentek egyébként arról tanúskodnak, hogy Henrik Fisker követői nagyrészt nem értenek egyet a döntéssel. Többen - köztük olyanok, akik a Fisker befektetőinek nevezték magukat - egyenesen gyerekesnek nevezték a lépést, hozzátéve, hogy nem értik, Fisker miért hagy hátra egy platformot, ami jelentős elérést biztosít a cégének.

Hirdetés

A döntés megértéséhez nem árt tudni, hogy Henrik Fisker nincs kifejezetten baráti viszonyban Elon Muskkal, igaz, ez nem mindig volt így. Fiskert ugyanis még 2007-ben kereste meg Musk cége, hogy segítsen megtervezni a Tesla Model S-t. Ezután nem sokkal azonban a dán-amerikai otthagyta a céget, hogy megalkossa a Fisker Karma hibrid sportautót. A lépés eredményeként pert kapott a nyakába, miután a Tesla azzal vádolta meg, hogy bizalmas információkat lopott el a cégtől. A bíróság azonban végül Henrik Fiskernek adott igazat.

Fisker és Musk már korábban összeakasztották a bajszukat (Fotó: Fisker Inc.)
Fisker és Musk már korábban összeakasztották a bajszukat (Fotó: Fisker Inc.)

Fisker és Musk már korábban összeakasztották a bajszukat (Fotó: Fisker Inc.)

A 2007-ben alapított Fisker Automotive végül 2013-ban csőde ment, a cég maradványait - a név és a logó kivételével - a kínai Wanxiang Group vásárolta fel. A cégalapító azonban Fisker Inc. néven, 2016-ban új céget alapított, amellyel az elektromos Fisker Ocean SUV-t szeretné piacra dobni idén novemberben.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)