Míg a Tesla névadóját, Nikola Tesla szerb feltalálót talán senkinek sem kell bemutatni, a legújabb elektromos autómárkáról valószínűleg kevesebben gondolnák, hogy szintén egy, az elektromosság világában fontos személy nevét viseli. A Trouvé névadója ugyanis Gustave Pierre Trouvé XIX. századi francia villamosmérnök és feltaláló, aki tervezett többek között elektromos hajót és triciklit, fejlámpát, de neki köszönhetjük, hogy az autókon is megjelentek a fényszórók.
A Trouvé első autói 2023-ban érkezhetnek (Fotó: Trouvé EV)
Az ő nevét viseli a kanadai Trouvé Victory Inc., amelynek egyik fő célkitűzése, hogy az első karbonsemleges autógyártóvá váljon, emellett pedig olyan státuszszimbólumként is elismert autókat szeretne piacra dobni, mint amilyennek a már említett Tesla is indult.
Milyen hatótávpara?!?
A Yahoo! Finance értesülései szerint a Trouvé 2023-ban törne be a nemzetközi piacra, mindjárt 3 elektromos modellel. Bár egyelőre még keveset tudni a titokzatos elektromos autókról, ha a cég ígéretei igaznak bizonyulnak, komoly konkurenciát jelent majd a többi autógyártónak. A nem egészen két év múlva bemutatni kívánt Trouvé modellek ugyanis elérhető közelségbe hozzák a 800-1000 kilométeres hatótávot, ami komoly fegyvertény lehet az e-autók - de akár a belső égésű motorral szerelt járművek - világában.
Ez azt jelenti, hogy egy töltéssel eljuthatnánk Budapestről Koppenhágába vagy Hamburgba és még a városban is kószálhatnánk egy kicsit. Ez azonban nem minden, a Trouvé ugyanis 18 perces gyorstöltést is ígér, de a teljes töltésre sem kellene többet várni 4 óránál. A cég autóiban ezen felül mesterséges intelligencia dolgozik, hogy segítse a sofőrt és javítsa a vezetési élményt, de kerül a kocsikba hangvezérléssel irányítható GPS, kommunikációs központ és hangrendszer is.
A Trouvé nagyon zöld márka szeretne lenni, ezért már az érdeklődőknek elküldött brossúrában kiemelik, hogy minden autójukat újrafelhasználható elemekből építik fel - acél helyett például szénszálas műanyagot használnak, amely könnyebb, ugyanakkor erősebb az acélnál. A kanadai Ontarióban épülő összeszerelő üzem pedig már az indulás kezdetétől fogva karbonsemleges lesz: a gyártósoron működő robotok energiaigényeit napelemekkel fedezik majd, de további zöld lépésekkel is igyekeznek majd csökkenteni a környezeti terhelést.
A cég egyelőre még az első lépéseket teszi meg, így a közösségi oldalaikon kevés a tartalom, mint ahogy az autókról sem lehet túl sok képanyagot találni. A cikkben is látható kép a már említett brossúrából származi, ez alapján arra lehet tippelni, hogy legalább egy prémium limuzinnal készülnek majd kilépni a piacra, de a kiadványban egy városi kompakt látványterve is szerepel.
Alig várjuk 2023-at!