Hirdetés

Még csak terv, de már díjat nyert a Toyota elektromos SUV-ja

|

A japán márka bő 60 éves modellje ihlette a közepes méretű hobbiterepjárót.

Hirdetés

Az elektromos autók mellett az utóbbi évtized teljes mértékben az SUV típusú autóké volt: a kétezres évek elejének egyterű-mániája után ezek a terepjárókra hajazó, magas építésű, ám főleg városi használatra kihegyezett típusok vették át az uralmat. A trend a mai napig folytatódik, elég a hazai szemmel gigantikusnak tűnő Ford Explorerre, vagy a LeBron James által reklámozott elektromos Hummer terepjáróra gondolni.

Nem véletlenül említjük a Fordot, az amerikai márka ugyanis már tavaly elkezdte hergelni az érdeklődőket a Ford Bronco elektromos változatának hírével, ami azt jelentené, hogy a palettájukban megjelenik egy, a Kugánál terepre valóbb, az Explorernél viszont kisebb jármű.

A Toyota az aktív pihenésre vágyókat célozta meg új koncepció SUV-jával (Fotó: Toyota)
A Toyota az aktív pihenésre vágyókat célozta meg új koncepció SUV-jával (Fotó: Toyota)

A Toyota az aktív pihenésre vágyókat célozta meg új koncepció SUV-jával (Fotó: Toyota)

Hasonlót tervez a Toyota is: a Green Car Reports számolt be róla még múlt hét végén, hogy a világ legnagyobb autógyártója új részleteket árult el saját, elektromos kompakt SUV-járól, amelyet 29 további villanyhajtású modellel együtt tavaly év végén mutatott meg először a világnak. Bár a Toyotának jelenleg van közepes méretű SUV-ja a Toyota RAV4, abból a modellből - egyelőre - csak plug-in hibrid verzió készült.

Hirdetés

A mostani hír szerint ugyan csak koncepcióról van szó, a Toyota Compact Cruiser EV annyira jól sikerült, hogy egyből el is hozta a koncepcióautóknak járó nívós 2022 Car Design Award elismerést, amelynek hatására a cég további részleteket is közzétett a kisméretű elektromos SUV-ról.

A Toyota Compact Cruiser EV egy több mint 60 éves modell szellemét idézi meg (Fotó: Toyota)
A Toyota Compact Cruiser EV egy több mint 60 éves modell szellemét idézi meg (Fotó: Toyota)

A Toyota Compact Cruiser EV egy több mint 60 éves modell szellemét idézi meg (Fotó: Toyota)

A formáján egyértelműen látszik a rokonság az 1960-ban bemutatott Toyota Land Cruiser J40, illetve a 2006-ban debütált Toyota FJ Cruiser modellekkel, természetesen a 2020-as évek stílusában, modernizálva. Bár a nevében is szerepel a kompakt, magasra nyúló teteje és a hosszú, lapos gépháztető nagyobbnak láttatja, így, ha készül belőle sorozatgyártású változat, bizonyára népszerá lesz a városlakók körében is.

Mindent a designért: a hátsó ajtón fura lehet kiszállni (Fotó: Toyota)
Mindent a designért: a hátsó ajtón fura lehet kiszállni (Fotó: Toyota)

Mindent a designért: a hátsó ajtón fura lehet kiszállni (Fotó: Toyota)

Az biztos, hogy az említett konkurenseknél kisebb autóval jobban lehet majd manőverezni, és bár egyelőre nem árulták el, hogy milyen terepképességekkel lesz felruházva a Compact Cruiser EV, a hátsó lökhárítóig kifutó fenékvédő lemez, ha nem műanyagból készült, arra utal, hogy a kis SUV-val akár komolyabb emelkedők megmászása sem lenne lehetetlen.

A Toyota láthatóan nem feltétlenül városi terepjárónak szánja a Compact Cruiser EV-t (Fotó: Toyota)
A Toyota láthatóan nem feltétlenül városi terepjárónak szánja a Compact Cruiser EV-t (Fotó: Toyota)

A Toyota láthatóan nem feltétlenül városi terepjárónak szánja a Compact Cruiser EV-t (Fotó: Toyota)

A Green Car Reports értesülései szerint a Toyota egyelőre nem jelentette be a sorozatgyártást, erre azonban bármikor sor kerülhet, látva a versenytársak ezirányú terveit, illetve a japán márka korábbi, hasonló modelljeit.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)