A Toyota prémium márkájához, a Lexushoz hasonlóan múlt hétvégén a Tokiói Autószalonon és az azzal párhuzamosan zajló Tokiói Szabadtéri Kiállításon is kiállított. A japán autógyártó standján komoly szerepet kaptak versenyistállója, a tavaly a Rally Világbajnokságon, a Hosszútávú Világbajnokságon és a Dakaron is első helyen végző, is már az idei Dakart is behúzó TOYOTA GAZOO Racing modelljei.
A legnagyobb különlegességnek azonban talán az 1983-1987 között gyártott Toyota AE86 korszerűsített változatai számítottak. Egyből kétféle változatot is bemutattak, egy akkumulátoros, "hagyományos" elektromos autót, valamint egy hidrogén belsőégésű motoros verziót is.
A karbonsemlegesség elérése érdekében a Toyota arra törekszik, hogy egy teljes termékpalettával több választási lehetőséget biztosítson vásárlóinak. Ezzel párhuzamosan arra számítva, hogy időbe telhet, mire minden új jármű karbonsemlegessé válik, a Toyota úgy véli, hogy a jövő szempontjából elengedhetetlen, hogy egyidejűleg a vásárlók által használt járművek karbonsemlegesítését is elősegítsék. Ezért a Toyota standján visszaidézték a régóta legendás AE86-ot úgy, hogy közben a lehető legtöbbet tartják meg az eredeti modellből: egy hidrogénhajtású belső égésű motorral szerelt AE86 H2 Concept mellett kiállították az akkumulátoros elektromos hajtást kapott AE86 BEV Concept modellt is.
Az előbbi változathoz az átalakítást végző TGR olyan járművet fejlesztett ki, amelyet úgy lehet vezetni, hogy közben élvezhetjük a belső égésű motor vonzó tulajdonságait és vibrációit. Ehhez két Toyota Mirai üzemanyagcellás elektromos jármű nagynyomású hidrogéntartályát szerelték a hátsó részbe, míg a többi módosítást, beleértve az üzemanyag-befecskendezőket, üzemanyagcsöveket és gyújtógyertyákat, a minimálisra csökkentették.
A Lexus által kidolgozott elektrifikációs technológiákat felhasználva az AE86 karosszériája, alacsony tömege, valamint az első-hátsó súlyeloszlása a lehető legnagyobb mértékben megmaradt, miközben az akkumulátoros elektromos járművekre (BEV) jellemző nagy teljesítményt és kézi sebességváltót alkalmaztak, hogy még az eredeti modellnél is jobb vezetési élményt hozzanak létre. A jármű emellett maximálisan kihasználja a meglévő, kereskedelmi forgalomban elérhető járművek elektrifikációs technológiáját, a Tundra HEV villanymotorját, a Prius PHEV akkumulátorát és más alkatrészeket.
Az utángyártott alkatrészgyártókkal való együttműködés révén a karbonsemlegességhez való hozzájárulás érdekében mindkét AE86 alapú koncepciójármű megújult, használt üléseket és biztonsági öveket, valamint újrahasznosított anyagokból készült biztonsági övbetéteket kaptak.