A Tesla Semi elektromos kamion iránt már egy ideje óriási az érdeklődés, hiszen szinte az egész világ nézi kíváncsian, hogy Elon Musk cége mit tud letenni az asztalra az elektromos haszonjárművek szegmensében. Na meg azért is, mert a Tesla először 2020-ra ígérte a futurisztikus külsejű kamion érkezését, ez végül egészen 2022 végéig tartott, amikor az első vásárlók - a Pepsi és a DHL - felé elindultak az első Semik.
Egyelőre tehát még nem tudjuk, hogy pontosan mit tud a gyakorlatban a Tesla kamionja, így a vállalat által megosztott adatokra kell hagyatkoznunk, ezek azonban elég meggyőzőek. Az Electrek információi szerint a Tesla Semi 900 kilowattórás akkumulátora egy töltéssel 800 kilométeres hatótávot tesz lehetővé, ha a kamion tele van pakolva - ez bő 37 tonnás össztömeget jelent. Rakomány nélkül a hatótáv a 960 kilométert is elérheti, a Tesla Semi kamionokat pedig akár 1 megawattos DC gyorstöltővel is fel lehet tölteni.
A gép megihlette az autók belső kiegészítőit gyártó Jowua nevű céget, amelynek dizájnerei elképzelték, hogy nézne ki a Semi minden luxussal ellátott lakóautóként - bár ekkora méretnél talán már a lakóbusz kifejezés használata indokolt.
A koncepció részben abból indult ki, hogy az eddigi elektromos lakóautók, bár általában jól néznek ki és praktikus megoldásokkal vannak felszerelve, hatótáv terén még nem tartanak ott, ami elvárható lenne ebben a műfajban. A lakóautó-rajongók számára ikonikus névnek számító Winnebago például mindössze 200 kilométeres hatótávval tervezte meg saját elektromos lakóautóját, ami lássuk be, röhejesen kevés, hiszen egy ilyen járművel nem a városban szoktak szaladgálni, hanem a civilizációtól távol.
Bár a beltérről csak egyetlen látványtervet tettek közzé, erről is süt, hogy a Tesla Semi lakóbusz belseje a legmagasabb szintű luxussal kényezteti az utasokat. A hatalmas ablakon át pazar kilátás nyílik a külvilágra, de természetesen nagyképernyős OLED-tévé is található benne, hogy el lehessen ütni az utazás unalmas óráit. Bár a Jowua tervezői nem jelezték külön, de a hasonló kényelmi berendezések áramellátását is a jármű akkumulátoráról lehetne megoldani. Az is elképzelhető, hogy álló helyzetben a kamion oldalából vagy tetejéből napelempaneleket lehessen kihajtani, így akár a töltőoszloptól távol is hozzá lehet jutni némi energiához.
Biztosak vagyunk benne, hogy előbb-utóbb a valóságban is elkészül egy hasonló változat a Tesla Semiből, különösen, hogy a méregdrága járművek iránt rajongó DJ és producer Deadmau5 már 2019-ben azt mondta, szeretne vásárolni egy Semit, hogy guruló stúdióvá alakíthassa. A Cybertruck alapjaira elképzelt Cyberlandr lakóautóra pedig úgy érkezett 50 millió dollárnyi megrendelés, hogy még az alapjául szolgáló járművet sem gyártják.