Szeptemberben számoltunk be róla, hogy a Tesla, kissé megtévesztően Autopilot módnak nevezett vezetőtámogató rendszerei már legalább két motoros halálát okozták. Bár az okokat még vizsgálják, egy elmélet szerint a problémát az okozza, hogy a Tesla autóiban nem használnak radaros szenzorokat, kizárólag a járműbe épített kamerák képei és a gépi látás segítségével próbálják megoldani az önvezető funkciók működtetését.
A teória szerint a tragédiák azért történtek, mert a motorok hátsó lámpáit a Tesla kamerái rosszul értelmezték: egy, közel haladó motoros helyett egy távolabbi autónak nézték a kétkerekűeket, ezért nem lassítottak le időben és ezért következhetett be mindkét esetben az ütközés. Mindkét baleset ugyanis éjszaka történt és közös bennük, hogy mindkét alkalommal hátulól érkezett a tragédiát okozó autó.
Most a RideApart számolt be egy harmadik, az előző kettőre kísértetiesen hasonló esetről. Az amerikai autópálya-felügyelet, a National Highway Traffic Safety Administration októberi jelentéséből derült ki, hogy augusztus végén a floridai Boca Ratonban, valamivel éjjel 2 óra után egy Tesla Model 3 elütötte a Kawasaki Vulcan S típusú motorjával közlekedő Ingrid Noont, aki később a kórházban belehalt a sérüléseibe.
A lap információi szerint a Tesla sofőrje használta az Autopilot funkciót, emellett nem volt az autó vezetésére alkalmas állapotban.
Az esetet egyelőre vizsgálják a hatóságok, az azonban már a baleset előtt kiderült, hogy a Tesla vezetőtámogató rendszere idén biztosan nem kapja meg az engedélyt, ami ahhoz szükséges, hogy az autót akár elengedett kormánnyal is lehessen használni. Ilyesmit egyelőre a Mercedes kapott az EQS limuzinra: Németország területén, kizárólag autópályán, 60 km/h sebességig lehet kihasználni az autó 3-as szintű önvezetési képességeit.
A Tesla, iletve Elon Musk egyelőre nem kommentálták a halálos baleset hírét.