A Tesla autóit lehet szeretni, nem szeretni, az azonban elvitathatatlan a cégtől - amelyet a tévhitekkel ellentétben nem Elon Musk alapított - hogy elhozták az elektromos autók forradalmát, a 2008-ban bemutatott Tesla Roadsterrel - amelynek már fejlesztik a második generációját.
A Model S után 2017-ben dobták piacra a hatalmas sikert jelentő Model 3-at, amely 2018 és 2020 között háromszor nyerte el a világ legtöbbet értékesített elektromos autójának járó elismerést, tavaly júniusban pedig gazdára talált az egymilliomodik példány is.
Míg azonban a 2012-ben bemutatott Model S tavaly komolyabb ráncfelvarráson esett át, az ötödik évét taposó Model 3-at csak a vezeték nélküli kapcsolaton keresztül érkező szoftverfrissítésekkel kozmetikázták. Az InsideEVs viszont most arról számolt be, hogy a cég már dolgozik a faceliften, ami a Project Highland kódnevet kapta. Ez érinti majd az autó külső megjelenését és a belső teret is, de várhatóan hozzányúlnak majd az elektromos hajtáslánchoz és az akkumulátorhoz is.
A felfrissített modell abban is segíti majd a Teslát, hogy csökkentse a gyártási költségeket. Akárcsak a Tesla Model Y-nál, a cég gyáraiban új technológiát kezdtek alkalmazni, ami lehetővé teszi, hogy a karosszéria acél elemeit a korábbinál nagyobb, egybefüggő darabokból készítsék el, ami csökkenti az alkatrészek számát.
Bár a Teslákban amúgy sincs túl sok fizikai gomb, a gyártó a hírek szerint arra készül, hogy még azt a keveset is eltüntetik majd az új Model 3 belsejéből, amely az eddigi kormány helyett megkaphatja az új Model S-ekben látható, csapott aljú, repülőgép-kormányra emlékeztető verziót, amit angolul yoke-nak hívnak, ezt magyarul szarvkormánynak nevezik, ami a Tesla esetében nem teljesen helytálló, de jobb híján maradjunk ennél a kifejezésnél.
A fogyasztók általában a szemmel is látható változásokat azonosítják az újdonsággal. A Tesla pedig tisztában van ennek fontosságával. A várható változtatások ezért nagoyn fontosak lesznek, hogy az elektromos autók vásárlóinak továbbra is elsőként jusson eszébe a Telsa neve, amikor már kiváló minőségű alternatív termékek is kezdik elárasztani a piacot
- értékelte a hírt Ed Kim, az autóalkatrészeket gyártó AutoPacific Group elnöke.
A ráncfelvarráson átesett Tesla Model 3 várhatóan 2023 harmadik negyedévében jelenik majd meg, elsőként a kínai piacon, ahol annyira népszerű a márka, hogy a konkurencia már álhírekkel igyekszik besározni a cég nevét.