Nehéz idők járnak a Teslára, mert bár a gyártási számokkal nincs gond, a cég ellen épp több nyomozás is folyamatban van az önvezetőnek nevezett, inkább vezetőtámogató rendszernek tekinthető Autopilot miatt, illetve, a sokat vitatott képességű Full Self-Driving (FSD) móddal is akadnak problémák, sőt, ezzel kapcsolatban el is ítélték a Teslát, a fogyasztók megtévesztése miatt. Eközben, a twitteres ámokfutása miatt már az is felmerült, hogy Elon Muskot felállítanák a vezérigazgatói székből, az ügynek pedig nem tesz jót, hogy a Teslától még karácsony előtt a főnököt kritizáló alkalmazottakat rúgtak ki.
Bár a Tesla foggal-körömmel harcol az önvezető autók terén az elsőségért, erről bizony már lemaradtak: még 2021 decemberében számoltunk be róla, hogy a Mercedes EQS, tisztán elektromos luxuslimuzin kapta meg elsőként az engedélyt Európában, az úgynevezett hármas fokozatú önvezetés használatára.
Ez a gyakorlatban annyit jelent, hogy az EQS-tulajdonosok már elengedett kormánnyal is használhatják a járműveiket, igaz, egyelőre csak a német autópályákon és csak 60 km/h sebességig. Ezzel szemben a Tesla autói egyelőre figyelmeztetik a sofőröket, hogy tartsák a kormányon a kezüket - ezt pedig már kifejezetten erre a célra kifejlesztett, a csalást elősegítő eszközökkel sem lehet kijátszani.
A Mercedes eközben szépen csendben fejlesztgetett - többek között a Tesláéhoz hasonló, saját gyorstöltő-hálózatát, amelyre egymilliárd dollárt fordítottak - aminek meg is lett az eredménye - írja az InsideEVs. A lap információi szerint a német márka az idei CES 2023 szórakoztatóelektronikai szakvásáron jelentette be, hogy Nevada állam engedélyezte a hármas szintű önvezetést lehetővé tévő Drive Pilot rendszerük használatát. Egyelőre még csak az engedélyezési folyamat zajlott le, de a Mercedes képviselői szeirnt két héten belül megkaphatják az erről szóló hivatalos dokumentumokat. A márka ráadásul nem csak Nevadában, hanem a szomszédos Kaliforniában is hasonló engedélyért folyamodott, a cégnél pedig optimisták az eredményt illetően.
A Drive Pilot egyelőre az említett feltételek mellett teszi lehetővé az elengedett kormányos használatot - az önvezető szoftver képességei pedig hamarosan az automatikus sávváltási funkcióval (Automatic Lane Change - ALC) bővülhet, amelynek segítségével az autó már önmagától képes lesz biztonságosan sávot váltani, akár egy lassabb autót megelőzni (az autópályán), vagy a navigáció tuasításait követve átsorolni a szükséges sávba. Ez a funkció egyébként bekerül a 2-es szintű önvezető szoftverrel szerelt Mercedesekbe is. A Drive Pilot a Mercedes EQS mellett a márka zászlóshajójának számító S-osztály autóiban is elérhető.