Az elektromos autók egyik nagy előnye, hogy jóval halkabbak, mint a belső égésű motoros járművek. Ez a valódi benzinvérűek számára probléma, közülük ugyanis sokan szeretik hallgatni, ahogy felbőg a motor egy komolyabb gázadásnál. A többiek számára viszont áldás, mivel az elektromos autók az emissziók csökkentése mellett az egyik legnagyobb városi problémára, a zajszennyezésre is választ adnak. Emellett, egy korábbi kutatás azt is kimutatta, hogy elektromos autót vezetni kevésbé stresszes, mint egy benzinest, vagy egy dízelt.
Igen ám, de ha megszűnik a motorzaj, sokkal jobban lehet hallani más, az autó működéséből fakadó zajokat az utastérben, ez alól pedig az elektromos autók sem képeznek kivételt. A jelek szerint a Tesla ügyfélszolgálatát már annyian keresték fel, az autóban hallható különféle zajok miatt, hogy jó ötletnek látták egy csokorba gyűjteni a menet közben fellépő esetleges hanghatásokat - írja az Electrek.
A maga nemében egyedülálló gyűjtés a Tesla ügyfélszolgálati weboldalára került fel múlt héten. Az egyes hangokat modellekre lebontva meg is lehet hallgatni, mindegyiknél leírják, mikor, milyen körülmények között hallható és mi az oka. Fontos, hogy a cég összeállításában nem a különféle műszaki hibák, sérülések miatt hallható hanghatások, hanem a normál működés során észlelhető hangok szerepelnek.
A Tesla weboldalán kiemelik, hogy a cég autói rendkívül halkan, de nem teljesen hangtalanul üzemelnek, ezért nem kell aggódni, ha a tulajdonos valamilyen zajt hall menet közben.
A gyűjteményben olyanok szerepelnek, mint például az "alacsony sebességnél hallható búgó hang". Ez csupán a gyalogosokat figyelmeztető hanggenerátor, amelyet a rendkívül csendes elektromos autókba kötelező beépíteni - ezek rendszerint 30-40 km/h sebességig nem túl erős, de érzékelhető búgó hanggal figyelmeztetik a környéken lévő járókelőket, hogy halk autó közeledik.
Olyan is előfordult, hogy valaki furcsa hangot hallott a pedálok felől, miután a fékre lépett. A magyarázat szerint ez az automata Hold funkció miatt lehet, amely gondoskodik róla, hogy állóra fékezve az autó ne guruljon el, akkor sem, ha a sofőr felemeli a lábát a fékpedálról.
Az összeállításban gondoltak azokra is, akik megijedtek, miután behúzták a kéziféket, ennek pedig furcsa hangja van. A magyarázat azonban rendkívül egyszerű, az elektronikus rögzítőfék pofái csúsznak ilyenkor a helyükre.
Akkor sem kell megijedni, ha töltés közben dobogó vagy pattogó hangokat hallat a Teslánk: a cég szerint ez a töltés során keletkező hő hatására táguló fémalkatrészek hangja csupán. Érdemes végigmenni a teljes listán, egyes tételeket az elismert zajzenészek is megirigyelnének. Illetve azért is érdemes megnézni a lehetőségeket, mert más típusú elektromos autókban is lehet találkozni hasonló zajokkal, így, ha valaki nem tudja, mi történik a járművében, a Tesla oldalán megtalálhatja a választ.