Egyre-másra kerülnek fel a YouTube-ra az alábbihoz hasonló videók, ahol Tesla-tulajdonosok az autók egyelőre bétaverzióban elérhető önvezető funkcióját, a Full Self-Driving (FSD) módot próbálgatják. A műfaj egyik legismertebb neve Toni Ezero, aki Detroit Tesla nevű csatornájára tölti fel a tesztekről készült belső kamerás videókat. Korábban meggyűlt már a baja az utat javító munkások által kihelyezett bójákkal, de akadt már probléma járdaszegéllyel és piros lámpával is. Utóbbi Párizsban egy halálos balesethez is vezetett, ami miatt a francia fővárosban betiltották a Tesla Model 3 taxik használatát.
A Tesla Full Self-Driving módja egyelőre béta verzióban érhető el (Fotó: Tesla)
Ezero most Detroit behavazott útjain próbálta ki az FSD módot és hamar bebizonyosodott, hogy Elon Musk cége egyelőre nem készítette fel az autókat a télre - írja az InsideEVs. A tesztelő elmondja, hogy a Tesla érezhetően bizonytalanul megy a havas úttesten, gyakran megcsúszik, imbolyog a sávban, ezért Ezero inkább kézzel lelassítja az autót, nehogy baj történjen. A piros lámpák előtti lassítást a kocsi jól kezeli, még akkor is, ha a sofőr hangot is ad neki, hogy annyira nem bízik a biztonságos fékezésben, ennek ellenére koccanás nélkül sikerül megoldani a helyzetet.
A tesztelő hangsúlyozza, hogy nem célja mindenáron belekötni a Tesla mérnökeibe, csupán szeretné megmutatni, hogyan viselkedik a technológia a michigani nagyvárosban gyakori időjárási körülmnyek között. Az InsideEVS rámutat, hogy a problémák egy része abból fakadhat, hogy a behavazott úton az autó kamerái egyszerűen nem látják az útburkolati jelzéseket. Ezero többször is rálép a fékre, mert a Tesla nem igazán veszi figyelembe az időjárási körülményeket és a havas úton is ugyanúgy próbál gyorsítani, mintha száraz lenne az úttest. Ezero rámutat, hogy ez sajnos ismert jelenség a Teslások között, mintha az önvezető módot egyáltalán nem tesztelték volna téli körülmények között.
Az FSD ennek ellenére az idő nagy részében megfelelően teszi a dolgát, de néha megmagyarázhatatlan manővereket próbál végrehajtani, úgy tesz, mintha át akarna sorolni egyik sávból a másikba, majd "meggondolja" magát és folytatja az útját. Legalább egy ízben viszont kézzel kell belenyúlnia Ezerónak az önvezetésbe, ugyanis egy, a külső sávban várakozó kisbuszt a Tesla mintha nem venne észre, csak akkor, amikor már hangjelzéssel is figyelmezteti a sofőrt, hogy azonnal vegye át a vezetést. Emellettt meggyűlik a baja az út szélére tolt hókupacokkal is, amit Ezero úgy kommentál: "biztos idővel majd ezt is megtanulja".