A Tesla "önvezető" megoldása, a Full Self-Driving (FSD) mód még messze van a tökéletestől. Bár folyamatosan adják ki hozzá a frissítéseket, bizony előfordul, hogy ijesztő hibákat vét menet közben, egy szoftverbiztonsággal foglalkozó szakember pedig egyenesen azzal vádolja a céget, hogy az önvezetőnek nevezett módban közlekedő, valójában inkább fejlett vezetőtámogató rendszer könnyen elgázolhatja a gyerekeket.
Ha mindez nem lenne elég, a Tesla képviselőinek mostanában sokat kell bíróságra járnia: még múlt hónapban derült ki, hogy szövetségi nyomozás indul a cég ellen az Autopilot vezetőtámogató rendszerhez fűződő megtévesztő állítások miatt, mivel többen úgy látják, a cég alaptalan állításokat tett az Autopilot funkció képességeivel kapcsolatban.
Ez az ügy még folyamatban van, most azonban az Electrek számolt be róla, hogy egy hasonló ügyben elmarasztaló ítéletet hoztott egy amerikai bíróság. A lap információi szerint ugyanis a cég korábban azt állította, hogy minden 2016 után gyártott autójukban ott van "az összes szükséges hardver" a jövőbeni önvezetéshez, illetve, az FSD használatához. Ez már eleve csúsztatás, mivel több, az elmúlt 6 évben gyártott Tesla fedélzeti számítógépét utólag kellett korszerűbb változatra, az úgynevezett Hardware 3.0-ra lecserélni.
Ezt a cég ingyenesen biztosította minden ügyfelének, akik megrendelték az FSD-csomagot az autóikba. Tavaly azonban előfizetéses modellben is elkezdték értékesíteni az FSD-funkciókat, havi 199 dollárért. Sokan választották ezt a lehetőséget, mivel a másik opció az volt, hogy egy összegben, 15 ezer dollárt, azaz csaknem hatmillió forintot fizetnek az FSD-ért.
A probléma itt kezdődött, ugyanis azoktól a Tesla-tulajdonosoktól, akiknél még nem végezték el a fedélzeti számítógép cseréjét, a Tesla előbb 1500, majd 1000 dolláros felárat kért. Ez pedig érthető módon ütközik az előző állítással, amely szerint a Tesla vállalta, hogy minden érintett ügyfél autójában ingyenesen kicserélik a fedélzeti komputert a modernebb változatra.
Egy Ian Jordan nevű férfi is az előfizetéses megoldás mellett döntött, ám amikor látta, hogy további költséget jelentene a számítógép cseréje, a bírósághoz fordult. A Tesla képviselői pedig meg sem jelentek a tárgyaláson, így a bíró Jordan javára ítélt a perben.
Az ügyben eljáró Matthew A. Skau bíró szerint a Tesla megtévesztette a fogyasztót, aki egy Tesla Model 3 vásárlása során hitt a reklámoknak, amelyek szerint minden Tesla modellben megtalálható az önvezető funkciók használatához szükséges hardver.
Jordan egyébként egy másik ügyben is pert indított a Tesla ellen, mivel az autójában meghibásodott a médialejátszó egység, és bár még érvényes volt a garancia, a Tesla azt állította, hogy nem tudja kijavítani a hibát, ehelyett egy új generációs médialejátszó beszerelését ajánlotta fel a férfinak - felárért.
A bíró szerint azonban ez ag aranciális feltételek megsértése, ezért arra kötelezte a céget, hogy térítse meg Jordannek a beszerelésért kért összeget, ráadásul még 500 dolláros kártérítéssel is megtoldotta a büntetést, mivel az új médialejátszó már nem támogatja a középhullámú (AM) rádióadók vételét.
Jordan ügye érdekes precedenst teremthet a Tesla-tulajdonosok számára, akik közül többen azt fontolgatják, hogy perközösséget hoznak létre, hogy ezzel vegyék rá Elon Musk cégét az ígéreteik betartására.