Hirdetés

Upsz: balesetveszély miatt minden „önvezető” autóját visszahívja a Tesla

|

Az FSD-mód potenciálisan baleseteket okozhat.

Hirdetés

Története eddigi legkomolyabb termékvisszahívására kényszerült a Tesla. Az Elon Musk nevével fémjelzett autógyártónak már eddig is többször kellett magyarázkodnia és bíróságra vonulnia a megtévesztően elnevezett Autopilot, illetve a Full Self-Driving (FSD) mód nevű vezetőtámogató rendszerei miatt. Tavaly is több baleset történt, amelynek körülményeit ugyan még vizsgálják, például, amikor egy váratlanul sávot váltó Tesla tömegkarambolt okozott

Az amerikai autópálya-felügyelet, az NHTSA tavalyi jelentéséből az is kiderült, hogy a vezetőtámogató rendszerekkel ellátott autók baleseteinek csaknem háromnegyedét Teslák okozták. Most sztintén az NHTSA jelezte, hogy a Teslának összesen 362 758 autót kell visszahívnia, mivel a hatóság szerint komoly kockázatot jelent az FSD használata - írja az Electrek.

A Tesla jelenlegi modelljei (b-j): Model S, Model 3, Model X, Model Y (Fotó: Tesla)
A Tesla jelenlegi modelljei (b-j): Model S, Model 3, Model X, Model Y (Fotó: Tesla)

A visszahívás minden olyan autót érint, amelybe beszerelték az FSD Beta hardverét - azaz, a 2016-2023 között gyártott Model S-ek és Model X-ek, a 2017-2023 között készült Model 3-ak, valamint a 2020-2023 között gyártott Model Y-oknál is előfordulhat, hogy nem biztonságosan viselkednek, például kereszteződéseknél, fordulósávoknál, STOP-táblával védett kereszteződéseknél, illetve olyan helyeken, ahol a jelzőlámpák sárgán villognak. Az NHTSA szerint az FSD-módot használó Teslák emellett figyelmen kívül hagyhatják a sebességkorlátozásokat is, illetve átléphetik a sofőr által beállított sebességhatárt is.

Hirdetés

A fenti hibák nagy része már ismert volt, a Tesla korábbi szoftverfrissítésekkel próbálta is ezeket orvosolni, de nem minden esetben jártak sikerrel. A mostani is virtuális visszahívásnak tekinthető, mivel a Tesla vezeték nélküli kapcsolaton keresztül (OTA) küldi a szoftverfrissítéseket az autókra - a javítás a tulajdonosok számára nem jár költségekkel.

Az NHTSA január 25-én értesítette a Tesla vezetőségét a problémáról, a cég képviselői ezt követően több alkalommal is egyeztettek a hatósággal. Az autógyártó február 7-én kiadott közleményében jelezte, hogy bár nem ért egyet az NHTSA elmezésével, biztonsági okokból kezdeményezik az autóik visszahívását.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)