Hirdetés

A Teslától ellesett trükkel próbálkozik a Ferrari

|

Az olasz gyártó a Tesla Roadster egyik furcsa megoldásához hasonló fejlesztést szabadalmaztatott.

Hirdetés

A Tesla Roadster 2008-ban teljesen új fejezetet nyitott a négykerekű járművek világában: Elon Musk cége ugyanis ezzel a kétüléses sportautóval rúgta rá az ajtót a globális autóiparra, azóta pedig meghatározó márkává vált az elektroms autók piacán. A dél-afrikai származású milliárdos saját Tesla Roadstere pedig jelenleg a világűrben kering a Nap körül.

A Tesla Roadster tehát nem mai modell, nem véletlen, hogy már 2017-ben bejelentették a második generáció érkezését. Korábban mi is írtunk az autóról, amely egyrészt nyaktörő gyorsulást ígér, ráadásu, a tervek szerint egy, a rakéták hajtóművhez hasonló különleges eszközt is szerelnének bele, amelynek köszönhetően az elektromos autó 1,1 másodperc alatt lesz képes álló helyből elérni a 100 km/h sebességet. A fejlesztéssel kapcsolatban Elon Musk egyenesen azt állította, hogy az új Tesla Roadster rövid ideig repülni is képes lesz - ezt azért nem árt fenntartásokkal kezelni, a cég első embere ugyanis korábban azt is mondta, hogy a Tesla meghökkentő külsejű pickupja, a Cybertruck rövid ideig akár hajóként is használható.

A Ferrari DAytona SP3 az olasz márka egyik legújabb modellje (Fotó: Ferrari)
A Ferrari DAytona SP3 az olasz márka egyik legújabb modellje (Fotó: Ferrari)

Most az InsideEVs számolt be róla, hogy a Ferrari valószínűleg hasonló megoldással látná el a jövőben érkező autóit. Az olasz luxusmárka ugyanis nemrég egy úgynevezett pulsejet rendszerrel kapcsolatban nyújtott be szabadalmi kérvényt.

Hirdetés

Az elképzelés emlékeztet a Tesla ötletére: az autók gyorsítása során egy nagy erejű gázsugár is működésbe lépne, amelynek köszönhetően a jármű hamarabb érheti el a kívánt sebességet, mintha csak a kerekek forgása gyorsítaná a gépkocsit. A Tesla - Musk szerint - valamilyen hideg gázt vagy sűített levegőt alkalmazna, az álló helyből történő kigyorsítás első szakaszaiban. A cégvezér akkor azt is állította, hogy ezzel a Roadster rövid ideig képes lesz lebegni, illetve ugratásnál - mintha ez fontos szempont lenne - tovább tud a levegőben maradni, mint egy hagyományos autó.

A Ferrari pulsejet rendszere viszont, a szabadalmi beadvány szerint nem csak a gyorsításban, hanem a fékezésben és az autó kezelésében is segítené a sofőrt. Az olasz sportautókba ezért sűrített levegőt vagy valamilyen folyékony üzemanyagot tartalmazó tartályokat is beépítenének a járművek orrába, hátuljába és oldalába is. A szabadalmi dokumentum szerint ezekkel adnának pneumatikus lökést az autónak, a megfelelő irányba, hogy kompenzálják az elől beáramló levegő lassító hatását.

Arról egyelőre nincs információ, hogy ez a technológia mikor jelenhet meg a Ferrari autóiban. Ami a Tesla Roadstert illeti, a második generációval kapcsolatban túl sokat még nem árultak el, így nem lehet tudni, hogy mikor indulhat a sorozatgyártás, de még a prototípus leleplezéséről sem lehet tudni semmit. Ez persze nem meglepő annak fényében, hogy a Tesla Cybertruck gyártása rengeteg csúszás után talán 2023-ban már végre megkezdődhet.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)