Nem elég, hogy a Tesla épp a héten szenvedett komoly presztízsveszteséget, miután elsőként nem ők, hanem a Mercedes kapta meg az engedélyt a 3-as szintű önvezetés használatára, most Párizs legnagyobb taxicége is felfüggesztette a Model 3 típusok használatát, miután múlt hétvégén egy ilyen autóval okoztak halálos balesetet a francia fővárosban - írja a BBC.
A brit közszolgálati csatorna értesülései szerint egy ember meghalt, húsz pedig megsérült, miután egy Tesla Model 3-at használó taxisofőr elvesztette uralmát az autó felett.
A Tesla Model 3 a cég legnépszerűbb modellje, egyelőre nem tudni, hogy a párizsi balesetnek köze van-e az önvezető funkció használatához (Fotó: Tesla)
A cég tagadta, hogy a kocsival bármiféle technikai probléma lett volna, a BBC azonban megjegyzi, hogy a Teslákban olyan önvezető funkciók is találhatóak, mint az automata kormányzás. Franciaországban 2016-ban engedélyezték az önvezető autók közúti használatát, de csak kísérleti jelleggel. Idén nyáron azonban az egész országban jóváhagyták a teljesen automatizált járművek közúti használatát.
A júliusban elfogadott rendelkezés értelmében megváltoznak majd a közlekedési szabályok, azonban az önvezető autók legkorábban csak 2022 szeptemberétől használhatóak a közforgalomban.
Egyelőre arról nincs információ, hogy a párizsi baleset során használta-e a sofőr az önvezető funkciókat. Annyit lehet csak tudni, hogy egy szolgálaton kívüli taxisofőr okozta a balesetet, aki a családjával együtt utazott az autóban.
Jean-Baptiste Djebbari francia közlekedési miniszter szerdán megerősítette, amit a Tesla is állít, hogy az autóval kapcsolatban nem merült fel a technikai hiba lehetősége.
A Tesla már számos kritikát kapott, többen azzal vádolják Elon Musk vállalatát, hogy megtévesztően kommunikál az autók önvezető technológiájáról. A cég korábban széles körben reklámozta az Autopilot nevű szolgáltatását, amely "teljes önvezetést" ígér a vásárlóknak. Ez a funkció napjainkban már bizonyos felhasználók számára elérhető béta üzemmódban.
Több eset is előfordult, amikor Tesla-tulajdonosok a hatályos közlekedési szabályokkal szembemenve használták az önvezető funkciót: volt, aki a teleofnját nyomkodta, de olyan is előfordult, hogy a sofőr átült az egyik utasülésre és teljes mértékben az automatikára bízta magát.
A BBC értesülései szerint az amerikai hatóságok az idei év során 11 balesetet kezdtek vizsgálni, amelynek legalább az egyik résztvevője Tesla volt. A céget idén novemberben egy volt alkalmazottja is beperelte, a Tesla kaliforniai gyárában uralkodó körülmények miatt.