Hirdetés

Kisebb, kevésbé szögletes Cybertruckot terveztek

|

Az új designt könnyebben gyárthatná a futurisztikus pickuppal egyelőre küszködő Tesla.

Hirdetés

Bár a Tesla már 2019-ben bejelentette a meghökkentő külsejű Cybertruck kisteherautót, de a koronavírus-járvány, illetve a részben emiatt kialakuló chiphiány, na meg a logisztikai ellátóláncok akadozása miatt nem sikerült tartani a sorozatgyártás akkor vállalt, 2021. végére tervezett beindítását. Ez pedig azóta is folyamatosan csúszik: az Elon Musk által legutóbb említett információ szerint jelenleg 2023-ban vehetik át az első példányokat a leendő tulajdonosok.

Addig azonban még sok minden történhet, különösen, hogy a Teslánál most is fennakadásokat okoz a már meglévő modellek (S, 3, X, Y) gyártása. Ráadásul, nagy erőkkel dolgoznak a Tesla Semi elektromos kamion, illetve a szintén jövőre ígért második generációs Tesla Roadster fejlesztésén is, így nagy kérdés, hogy a Cybertruck-projekt valóban megvalósul-e egy év múlva.

A Cybertruck rajongói 2019 óta várják, hogy a Tesla elkészüljön a fejlesztéssel (Fotó: Tesla)
A Cybertruck rajongói 2019 óta várják, hogy a Tesla elkészüljön a fejlesztéssel (Fotó: Tesla)

A Cybertruck rajongói 2019 óta várják, hogy a Tesla elkészüljön a fejlesztéssel (Fotó: Tesla)

Erre a problémára figyelt fel egy twitterező mérnök, aki gondolt egyet és tervezett egy kisebb, könnyebben legyártható Cybertruckot a Tesla számára - írja az InsideEVs.

Hirdetés

A builder néven twitterező felhasználó a Tesla Model Y platformját alapul véve gondolta újra a különleges pickupot.

Az általa készített látványtervek szerint az új Cybertruck vonalvezetésén felismerhető a rokonság, az orra egyértelműen a Model Y-t idézi, de builder készített egy animációt is, amelyen látszik, hogyan alakul át a népszerű elektromos autó az új kisteherautóvá.

Ahogy írja, a közös platformra való építkezés komoly segítséget jelentene a Teslának, mivel így már rengeteg fejlesztést megúszhatnának. A mérnök szerint a Model Y-ból felhasználhatnák például az akkumulátor-csomagot, az első szélvédőt, a tetőablakot, illetve az oldalablakokat, továbbá a műszerfalat és a belső teret is.

Ennek már csak üzleti szempontból is lenne értelme, mivel egyre több márka fejleszt közepes méretű elektromos pickupokat. A nemrég piacra dobott Ford Maverick például a gigantikus Explorernél kisebb Bronco alapjaira épül, az iparági pletykák szerint pedig az amerikai márka rövidesen bemutatja majd a villanyhajtású változatát. A Hyundai a hibrid és plug-in hibrid változatban elérhető Santa Cruzzal tarol, a sort pedig még hosszan lehetne folytatni.

A kisebb, áramvonalasabb Cybertruck gyártásának lenne még egy előnye, amire builder tréfálkozva fel is hívta a figyelmet: nem kellene az ablaktörlő fejlesztésével fáradozni.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)