A Tesla autóihoz kétféle vezetőtámogató rendszer is rendelhető: az Autopilot rendszer nagyjából a mai modern autókban megtalálható biztonsági megoldásokra hasonlít, olyanokra, mint a sávtartó automatika vagy az adaptív tempomat. Ezeket a rendszereket kizárólag úgy szabályos használni, ha a sofőr közben nem veszi le a kezét a kormányról és a szemét is az úton tartja, hogy ha szükség van rá, közbe tudjon avatkozni.
Ennek ellenére idén három olyan halálos baleset is történt, amely valószínűleg az Autopilot helytelen használata, valamint a rendszer egyik sajátossága miatt következhetett be. Idén júniusban két motoros halt meg, miután hátulról elgázolta őket egy-egy Tesla, augusztusban pedig egy kísértetiesen hasonló harmadik eset is történt. Mindez annak ellenére történt, hogy Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója szerint az általuk gyártott járművek a világ legbiztonságosabb elektromos autói. Ezt azonban többen megkérdőjelezik, köztük például az amerikai autópálya-felügyelet, amely az összegyűjtött baleseti adatok alapján megállapította, hogy a hasonló rendszerekkel felszerelt autók baleseteinek 74 százalékában Teslák voltak érintettek.
Az Ars Technica értesüélsei szerint a Tesla ellen már 2021 óta folyik a nyomozás, a fogyasztók esetleges megtévesztése miatt. Most azonban az amerikai igazságügyi minisztérium a Justice Department ügyészei is vizsgálódni kezdtek. A nyomozás arra kíváncsi, hogy a "Tesla megtévesztette-e a fogyasztókat és a törvényhozókat, azáltal, hogy alaptalan állításokat fogalmazott meg a vezetőtámogató rendszereinek képességeivel kapcsolatban".
Bár a Tesla weboldalán feketén-fehéren le van írva, hogy az Autopilot használatához a sofőr aktív felügyelete szükséges, továbbá az is, hogy a rendszer nem képes az önvezetésre, a cég egyik videója egyenesen azt állítja, hogy "a sofőrülésben kizárólag jogi okokból ül valaki, de nem csinál semmit. Az autó önmagát vezeti". Elon Musk pedig már többször adott interjút egy Tesla vezetőüléséből,, menet közben, miközben egyik kezével sem fogta a kormányt.
Ezen kívül legalább három további vizsgálat folyik a Tesla ellen, az egyik például azért, mert a cég újabb gyártású autóiban már nem használ radar-szenzorokat, csupán kamerákat, emiatt viszont a cég több járműve is váratlan "fantomfékezéseket" produkált menet közben.
Mindeközben a kaliforniai közlekedési felügyelet, a helyi DMV szerint a Tesla a Full Self-Driving (FSD) módnak nevezett, teljes önvezetésre egyébként nem képes rendszerével kapcsolatos állítások "nem felelnek meg a valóságnak, félrevezetőek, vagy nem tényeken alapulnak".