Hirdetés

Német nyomásra kell hozzányúlnia a Teslának az Autopilot módhoz

|

A Tesla vezetőtámogató rendszerének működésében észlelt problémákat a német közlekedési hatóság.

Hirdetés

A Tesla önvezető, pontosabban önvezetőnek nevezett üzemmódjaival kapcsolatban épp komoly háború zajlik a hasonló szoftvereket fejlesztő Dan O'Dowd és a márka rajongói között. Előbbi azt állítja, hogy a Tesla autói nem feltétlenül veszik észre a gyerekeket, így fennáll a gázolás veszélye, ha az autót nem a sofőr, hanem a számítógép vezérli. A Tesla szerint ez nem igaz, a cég rajongói között pedig olyan is akadt, aki saját gyerekét állította a járműve elé, hogy demonstrálja a rendszer hatékonyságát. Eközben az is felmerült, hogy a Tesla manipulálhatta a szoftverét, annak érdekében, hogy jobb eredményt érjen el az Euro NCAP biztonsági vizsgálatán.

Miközben Elon Musk cége váltig állítja, hogy a Tesla Autopilot és Full Self-Driving (FSD) módja megfelelően működik, a német közlekedési hatóság, a KBA arra kötelezte a céget, hogy változtasson az Autopilot működésén, mert az jelenleg nem felel meg a német szabályozásnak - írja az InsideEVs.

A Tesla önvezető módjai sok vitát gerjesztenek (Fotó: Tesla)
A Tesla önvezető módjai sok vitát gerjesztenek (Fotó: Tesla)

A Tesla önvezető módjai sok vitát gerjesztenek (Fotó: Tesla)

A lap információi szerint a KBA többek között azt találta problémásnak, hogy a Tesla nagyrészt Kaliforniában teszteli a rendszereit, miközben a Tesla-tulajdonosok közül többen jelezték, hogy az amerikai államon kívül, más helyszíneken nem működik annyira megbízhatóan a technológia. A helyzetet bonyolítja, hogy az Autopilot néven nyújtott vezetőtámogató szolgáltatások országonként eltérőek lehetnek, az adott helyi szabályok függvényében.

Hirdetés

A KBA vizsgálata "abnormális működést" tárt fel az Autopilot működésében és bár a hatóság szakértői szerint a Tesla legutóbbi szoftverfrissítésében ezeknek a problémáknak egy részét kezelte, ennek ellenére további hibák maradtak a rendszerben. Ezeket azonban még nem élesítették, ezért Richard Damm, a KBA elnöke várja, hogy a cég képviselői tájékoztassák a fellelt hiányosságok kezeléséről. Ha ez záros határidőn belül nem történik meg, a német hatóság lépéseket tehet a Tesla ellen.

A fő problémát az Autopilot-ban elérhető automata sávváltó funkció jelenti, amelynek használata jelenleg illegális Európában. Az InsideEVs cikke azonban megjegyzi, hogy ez azonban nem magyarázza több olyan hibát, amelynek az elhárításán a Tesla szerint dolgoznak a cég szakemberei.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)