Hirdetés

Tényleg halálos iramban, avagy melyik EV zászlóshajó a gyorsabb?

|

A BYD Seal és a Tesla Model 3 mérték össze sebességüket egy rögtönzött versenyen. Spoiler alert: kicsi a különbség.

Hirdetés

A hét legfontosabb magyar vonatkozású EV-s híre volt a pénteki bejelentés, mely szerint hazánkban nyitja meg első európai gyárát a  világ legtöbb elektromos autóját forgalamazó kínai cég, a BYD. A Szeged külterületén nyíló üzem többezer munkahelyet fog biztosítani a környékben élőknek. A vállalat egy korábbi értesülés szerint három modellt fog hamarosan forgalomba hozni Magyarországon, amik kedvező árfekvésük miatt jó alternatívái lehetnek a valamivel drágább, de sokszor vele egy lapon említett Tesláknak. 

Ezek között van a márka szedánja, a sokak által kedvelt BYD Seal, ami most egy versenyen mérhette össze sebességét a konkurencia legkelendőbb modelljével, a Tesla Model 3-mal. Ha csak a gyári adatokat nézzük, a papírforma egyértelműen a Tesla javára döntené el a versenyt, de az, hogy mi történt a versenyt rendező brit Carwow YouTube-csatorna videójából kiderül.

Hirdetés

A Model 3 2017-es bemutatása után szinte átmenet nélkül lett kurrens típus a vállalatnál. Egy éven belül eleadások számában meg is előzte az USA-ban addig legkelendőbb Chevy Boltot. Bár a Tesla megjelenést követő két évben komoly vesszőfutáson ment keresztül mire a befektetett munka meghozta gyümölcsét, de megérte, hiszen 2018-ban a világ legkelendőbb kínai EV-jévé avanzsált. 

Tesla Model3
Tesla Model3

Ha összehasonlítjuk a két autó adatait, láthatjuk, hogy a BYD Seal 4800 mm-es hosszával az alig több, mint 100 mm-rel rövidebb Tesla Model 3  közvetlen versenytársa. A BYD Kínában a Tesla Model 3 árai alá ment a Seal 27 500 dolláros (9 500 000 forint) kezdődő árával. Ez az 550 kilométeres hatótávjával egy piacképes ajánlatnak számít az elektromos hajtású modellek között. A Tesla Model 3 ára ezzel szemben 12 700 000 forint, bár a magasabb árhoz 606 kilométernyi hatótáv is jár.

BYD Seal
BYD Seal

A 75 kWh-s akkumulátorral és két villanymotorral hajtott Model 3 a becslések szerint 490 lóerőt és 490 nm nyomatékot ad le, míg a BYD Seal 530 lóerőt és 670 nm nyomatékkal bír két villanymotorjának köszönhetően.

Az első versenyben a tesztelők a Teslát és a BYD-t "Eco" vagy "Chill" üzemmódban állították szembe egymással. Bár mindkettő teljesítménye korlátozott volt, a Model 3 megelőzte a Seal-t. A "Sport" üzemmód bekapcsolásakor mindkét modell teljesítménye nagy különbséget mutatott. Ha kíváncsi vagy melyikük lett az első, nézd meg a videót:

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)