Hirdetés

2025-ben érkezhet az első szilárdtest-akkumulátoros Toyota

|

Az új technológia valódi mérföldkövet jelent az autóiparban.

Hirdetés

Az autógyártók komolyan felkészültek az év legnagyobb szórakoztató elektronikai szakvásárára, a múlt hétvégén végetért Las Vegas-i CES-re, ahol több izgalmas bejelentés is született. Ilyen volt például a BMW színváltós fényezésű elektromos SUV-ja, vagy a Mercedes Vision EQXX nevet viselő koncepcióautója is.

Míg azonban ezek inkább az érdekesség kategóriájába tartoznak, a Toyota komoly tervekkel és stratégiával is készült, igaz, ennek jelentős részét még tavaly decemberben bemutatták. Mint akkor kiderült, a japán gyártó 2030-ig 30 vadonatúj elektromos modellt mutat majd be, ezek fele pedig már 2025-ig elérhetővé válik majd.

A Toyota 15 új modellt mutat be a következő 3 évben, az évtized végéig pedig még egyszer ennyit (Fotó: Toyota)
A Toyota 15 új modellt mutat be a következő 3 évben, az évtized végéig pedig még egyszer ennyit (Fotó: Toyota)

A Toyota 15 új modellt mutat be a következő 3 évben, az évtized végéig pedig még egyszer ennyit (Fotó: Toyota)

A Motor1 számolt be róla, hogy a CES során interjút adott az Autoline-nak Gill Pratt, a japán márka vezető tudósa, a Toyota Research Institute vezetője. A szakember elárulta, hogy legkésőbb 2025-ig bemutatják az első szilárdtest-akkumulátorral szerelt modelljüket is.

A szilárdtest-akkumulátor áttörést hoz az e-mobilitás világába

Az úgynevezett szilárdtest-akkumulátor (solid-state battery, SSB) lényege, hogy a "hagyományosnak" tekinthető akkumulátorokban alkalmazott folyékony elektrolitok helyett valamilyen szilárd elektrolitot - jellemzően valamilyen oxid, szulfid vagy foszfát alapú kerámiát - használnak fel. Ez egyrészt elejét veszi egy sor problémának: a szilárdtest-akkumulátorok kevésbé gyúlékonyak, nagyobb az energiasűrűségük és tartósabbak is. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy szilárdtest-akkumulátort kevesebbszer és gyorsabban lehet majd tölteni, az kevésbé érzékeny a szélsőséges hőmérsékletekre, ráadásul az ilyen elektromos autók hatótávja is jelentősen nagyobb lehet a maiaknál.

Hirdetés

Ennek ellenére a Toyota kutatója sietett kijelenteni, hogy az első fecske még nem egy tisztán elektromos, hanem egy hibrid jármű lesz majd. Ennek több oka is van: jelenleg a teljesen elektromos autók még viszonylag drágák a belső égésű motoros vagy hibrid változatokhoz képest, egy szilárdtest-akkumulátorral szerelt villanyautó tehát még az eddigieknél is többe kerülne. Pratt szerint azonban a cég a hibrid modellek segítségével teszteli majd a technológiát, ha pedig az árak lejjebb mennek, nekiállnak a szilárdtest-akkumulátoros elektromos autók fejlesztésének is.

Ez a vállalat másik márkájának, a prémium szegmensben utazó Lexusnak is kapóra jön majd, mivel ott a teljes modellpalettát elektromos modellekre szeretnék cserélni. A luxusautók esetén pedig valószínűleg nem lesz probléma, ha többet kell majd fizetni egy új, csúcstechnikát hordozó modellért.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)