A Suzuki neve Magyarországon összeforrt a kilencvenes években használt, "a mi autónk" szlogennel. A japán autógyártó ugyan napjainkban már kínál hibrid modelleket - ezek többsége lágyhibrid, de van öntöltő modelljük is. Tisztán elektromos hajtású autójuk azonban egészen eddig nem volt.
Az Electrek figyelt fel rá, hogy a január 12-15 között zajló indiai Auto Expo 2023 keretében azonban most bemutatták a Suzuki első elektromos autóját. A Suzuki eVX EV egy elektromos koncepcióautó, amely egy kisméretű városi SUV-nak tűnik, a közzétett fotók alapján.
Bár koncepcióról van szó, a Suzuki legkésőbb 2025-ben szeretne piacra lépni a sorozatgyártású változattal, ami várhatóan sokban emlékeztet majd a most bemutatott változatra.
Egyelőre kevés technikai részletet árultak el az autóról, csupán a méreteit lehet tudni: 4300 milliméter hosszú, 1800 milliméter széles és 1600 milliméter magas. Emellett annyit árultak el róla, hogy egy 60 kilowattórás kapacitású akkumulátor került bele, ami egy feltöltéssel 550 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. Igaz, ezt az Indiában használatos MIDC-szabvány szerint adták meg, így egyelőre nem egyértelmű, hogy WLTP vagy EPA szerinti számítás alapján mekkora is valójában a hatótáv.
Nagy öröm számomra, hogy leleplezhetem az eVX-et, az első, globális, stratégiai elektromos autónkat. A Suzuki Group számára elsődleges fontosságú a klímaváltozásra adott válasz. Egy sor globális intézkedést vezetünk be, hogy csökkentsük az üvegházhatású gázok emisszióját
- mondta a jeles alkalomból Toshihiro Suzuki, a vállalat elnöke.
Ezen a ponton fontos megjegyezni, hogy a Suzuki számára óriási lehetőséget jelent az elektromos autó bemutatása, ugyanis, míg a márka igen népszerű Európában és Ázsiában, Észak-Amerikában jobbára elfelejtették, hogy a Suzuki autókat is gyárt. Az eVX megjelenésével azonban adott a lehetőség, ogy újra meghódítsák az amerikai piacot is.
Az eladásaikat tekintve egyáltalán nem kell szégyenkeznie a japán márkának: 2021-ben globálisan 2,76 millió autót értékesítettek, Európában pedig 2:1 arányban körözték le a Honda eladásait. Érdekes lesz látni, hogyan boldogulnak a paradigmaváltással.