Csütörtök reggel tokiói központjában leplezte le első elektromos modelljét a Subaru, amelyet a japán márka a Toyotával együttműködve fejlesztett ki - írja az Ars Technica.
A lap információi szerint a Subaru Solterra lelke egy 71,4 kWh teljesítményű lítium-ion akkumulátor-csomag, amely a tengelyek között, az utasok oldalán húzódik végig. A Solterrából két-, és négykerék-meghajtású változat is készül, előbbit egy 201 lóerős, az első tengelyre szerelt villanymotor mozgatja, míg utóbbi tengelyenként egy-egy 107 lóerős erőforrást kapott.
A Subaru Solterra a Toyota bZ4X-szel köös platformra épül (Fotó: Subaru)
Az elsőkerekes Solterra a WLTP-szabvány szerint 530 kilométeres hatótávot ígér, a négykerekes verzió ennél valamivel csekélyebb, 460 kilométert tud megtenni egy töltéssel, ez utóbbi az újabb elektromos autóinál már átlagosnak számít.
A Solterra a bZ4X-szel ellentétben hagyományos kormányt kapott (Fotó: Subaru)
A töltés során egyenáramú töltőből az új Subaru 150 kilowattot tud felvenni, a gyártó azonban nem árulta el, hogy ez mit jelent a töltési időket tekintve. Összehasonlításként, az azonos alapokra épülő, szintén nemrég bemutatott elektromos Toyota bZ4x 30 perc alatt tölthető fel 80 százalékra.
Ennél több részletet egyelőre nem árultak el, azok várhatóan jövő héten derülnek majd ki, amikor a Subaru Solterra bemutatkozik a Los Angeles Auto Show közönségének is.