A világ nagy része az Ukrajnában tomboló háború kapcsán ismerkedhetett meg a Starlink nevével. A technológiát Elon Musk űrkutatással foglalkozó cége, a SpaceX fejlesztette ki, az első műholdakat 2019-ben állították Föld körül pályára, idén szeptemberben pedig már több mint 3000 Starlink-műhold keringett a bolygó körül. A szolgáltatás jelenleg 40 országban biztosít nagy sebességű műholdas internetet, ezt azonban várhatóan jelentősen kibővítik majd, mivel a cég úgy tervezi, hogy 2023-tól már globális GSM mobilszolgáltatást is nyújtana.
A Starlink internetszolgáltatásához egy speciális vevőegységre van szükség, amelyet általában a háztetőre vagy a talajszintre telepítenek. A cég azonban nemrég kifejlesztette a hajókra szánt antennáját, amellyel a szárazföldtől távol is internetezhetnek a hajózok, akár 350 Mbps elméleti sebességgel. Nemrég azonban felkerült a weboldalukra egy újabb fejlesztés, amelyet első sorban lakóautókra szánnak, de nincs elméleti akadálya, hogy akár egy más típusú autóra is felszereljék - írja a Space Explored.
A lap információi szerint mindez komoly költségekkel jár majd, ráadásul egyelőre csak az Egyesült Államok területén elérhető. Ami a hardveres részt illeti, a földi Starlink-terminálért 599 dollárt, azaz szűk 250 ezer forintot kell fizetni, ám a Starlink for RV vevőegységért 2500 dollárt, azaz több mint egymillió forintot kérnek. Ezen felül a szolgáltatásnak havidíja is van, ez jelenleg 135 dollár, vagyis csaknem 56 ezer forint.
A SpaceX szerint az autós szerkezet hatékonyabb, mint a házhoz telepített Starlink-vevők, ami azt jelenti, hogy egyszerre több műholdhoz képes csatlakozni - ez szükséges ahhoz, hogy mozgás közben is stabil maradjon az internet-kapcsolat. A vevőegység mellé szükség van egy külön akkumulátorra, amely az energiát szolgáltatja az antennának, illetve egy speciális routerre is.
Az autósoknak nem kell attól tartani, hogy az antenna leszakadna a menetszéltől, a cég szerint ugyanis az eszköz akár 278 km/h sebességű szélnek is ellenáll, az pedig valószínűtlennek tűnik, hogy valaki egy Forma 1-es autóra vagy például egy Rimac Nevera tetejére biggyessze fel a vevőt. A járműre szerelhető egységet egyébként úgy tervezték, hogy kibírja a szélsőséges hideget és a nyári hőséget is.