Valószínűleg csak a vérbeli autós ínyenceknek hangzik ismerősen az SSC Tuatara neve, holott jelenleg ez a világ hivatalosan elismert, leggyorsabb, sorozatgyártásban készülő autója. A körmönfont megfogalmazás nem véletlen, mivel a legnagyobb sebességet elérő gyári autók kérdésében megoszlanak a vélemények, az azonban biztos, hogy az 5,9 literes V8-as motorral felszerelt Tuatara nem vasárnapi élményautózásra való: a legmagasabb sebessége: 483 km/h. Csak, hogy érzékeltessük, ez milyen rémisztően gyors: a Formula-1-ben valaha elért legmagasabb sebességgel száguldó Valteri Bottas csak öregurasan vánszorogna a Tuatara után, 372,5 km/h-val - a finn versenyző egyébként 2016-ban állította fel ezt a rekordot az azévi mexikói nagydíjon.
Az SSC Tuatara nem könnyed krúzolgatásra terveztetett (Fotó: SSC North America)
Nemrég a Motor Authority készített interjút Jerod Shelby-vel - aki csupán névrokona az autóipari legenda Carroll Shelby-nek - az SSC North America alapítójával, akinek cége 2007-ben mutatta be első hiperautóját, az SSC Ultimate Aero-t. Ez a járgány már önmagában figyelemreméltó szerkezet volt, amely bő 412 km/h csúcssebességével a hajmeresztő árú Bugatti Veyront taszította le akkor a trónról.
Shelby annyit árult el az SSC Tuatara elektromos változatáról, hogy az első tengelyen egy dupla villanymotor dolgozik majd az összkerékhajtású autóban. Ez egyébként arra enged következtetni, hogy a hiperautó nem tisztán elektromos, hanem legfeljebb hibridhajtású lehet, de Shelby sietett hangsúlyozni, hogy bizony már folyamatban vannak a teljesen elektroos Tuatara fejlesztései is.
Hibrid, de teljesen elektromos változat is készül a hiperautóból (Fotó: SSC North America)
A teljesítményről ezen a ponton nem sokat tudunk: a belső égésű motorral szerelt SSC Tuatara leggyengébb változata 1350 lóerős, míg a kizárólag versenypályán használható változata már 200 lóerővel támad, előbbi 1350 Nm, utóbbi 2150 Nm nyomatékkal együtt értendő. A "kicsi" motorral szerelt verzió egyébként 2,5 másodperc alatt éri el álló helyből a százas tempót.
A cégvezető nagyon titokzatosan hozzátette, elképzelhetőnek tartja, hogy az elektromos változaton nem a Tuatara logója szerepel majd, így tehát az sem kizárható, hogy a cég külön almárkát hoz majd létre az elektromos szuperautóknak, de ezzel kapcsolatban egyelőre még korai lenne bármit is mondani.
Bő kétmillió dollártól indul a buli (Fotó: SSC North America)
Az első modelleket 2025 környékén kezdik majd kiszállítani a tehetős vevőknek: egy "hagyományos", azaz benzinmotoros Tuataráért egyébként több mint kétmillió dollárt kérnek, azonban csupán 100 darab készül belőle, így a szupergazdagoknak hamar sorba kell majd állni a villanyosított változatért.
A cégnek egyébként korábban már tett ígéretet elektromos autó gyártására: a cikk elején említett SSC Ultimate Aero EV terveit még 2009-ben jelentették be, azonban az 1005 lóerős, 1085 Nm nyoatékot ígérő villanyos hiperautó végül megmaradt tervnek.