Ha egy bringás meghallja a Specialized nevét, egyből elérzékenyül, ami nem csoda: az 1974-ben alapított amerikai cégről az a hír járja, hogy a kerékpárjaik kifejezetten jó minőségűek, kiemelkednek a versenytársak mezőnyéből.
Ennek fényében meglepő, hogy a cég csak most szánta el magát rá, hogy belépjen az elektromos biciklik világába. Az Electrek számolt be róla, hogy a Specialized nemrég bejelentette új almárkája, a Globe indulását, amellyel kifejezetten elektromos bicikliket gyártanak majd.
Ráadásul nem is amolyan hétköznapi pedelec-eket, hanem a strapabíró felépítményre és a praktikumra kihegyezett, úgynevezett cargo bike-okat, amelyeket kifejezetten arra szánnak, hogy a nagyvárosokban ki lehessen váltani velük az autókat. Akár egy mesterember is lecserélheti egy ilyenre az ütött-kopott melósjárgányt, mivel a Globe teherbringákat úgy alakították ki, hogy rengeteg, jól pakolható doboz és rekesz kerüljön rájuk, nem beszélve a jókora csomagtartóról.
Mi vagyunk az utolsó generáció, amelynek még van lehetősége tenni valamit a klímaváltozás ellen. Az elektromos hajtás forradalmasította a közlekedésünket, ezért, annak érdekében, hogy környezetbarát megoldást tudjunk kínálni a mindennapi közlekedéshez, a Specialized kiterjeszti a hagyományait [az elektromos kerékpárok világára]
- írta a The Verge-nek küldött emailjében Saul Leiken, a Globe egyik vezetője.
A Globe elektromos bringáról egyelőre nem árultak el túl sok részletet (Fotó: www.globebikes.com)
Bár az ízelítőnek szánt fotón sokat nem látni, az Electrek szerkesztői kiszúrták, hogy a Globe bringát egy hátsó, kerékagyba épített villanymotorral szerelték fel, amit korábban a Specialized már alkalmazott bizonyos modelljein, igaz, később inkább a középmotoros hajtást használták főleg.
A kerékagyba épített hajtás azonban olcsóbb, ami ebben az esetben is fontos, a Globe elektromos bringákat ugyanis kifejezetten a megfizethetőbb kategóriába szánják. Összehasonlításként, egy Specialized bringák - elektromos hajtás nélkül - már kétszázezer forinttól elérhetőek, igaz, a komolyabb darabokért ennek akár többszörösét is elkérhetik.
A Globe teherbringára tárcsafék és 9 sebességes váltó is került, ami jól jöhet egy hegyi kaptató előtt - igaz, ilyenkor a villanymotor is besegít a pedálozásba.
Egyelőre nem árulták el, hogy mennyibe fog kerülni az elektromos Globe teherkerékpár, csupán annyit lehet tudni, hogy a megrendeléseket 2022 második felétől fogadják majd, az első bicikliket pedig 2023-ban szállítják majd a leendő tulajdonosoknak.