Bár pár nap még hátravan a leleplezésig, de a Mercedes és a kínai Geely közös tulajdonában álló Smart jelentős változásra készül, ami a modellpalettáját illeti. Eddig csak kétféle változat volt elérhető a 1998-ban bemutatkozó városi kisautóból, a kétajtós Fortwo, illetve a négy ajtós Forfour. Az elmúlt húsz évben mindössze ezek felújított változatai gördültek ki a gyárakból, most azonban egy minden eddiginél nagyobb modellel jelentkezik a német-kínai közös vállalkozás.
A Smart #1 megjelenésével a márka belép a crossover SUV-k közé (Fotó: Smart)
A Motor1 számolt be róla, hogy a Smart #1 nevű autó egy négyajtós elektromos crossover lesz, ami szinte majdnem teljesen megegyezik a tavaly bemutatott Concept #1 koncepcióautóval. A kocsi 4,29 méter hosszú, 1,91 méter széles és 1,70 méter magas, azaz még a ForFourhoz képest is jóval nagyobb lesz. Ezzel a Smart belép a crossoverek, vagy ha úgy tetszik, a kisebb városi terepjárók, SUV-k világába.
A #1-hoz teljesen új, kifejezetten elektromos autókhoz tervezett platformot is fejlesztettek, amelynek köszönhetően a Smart #1 tengelytávja valamivel nagyobb lesz, mint a Mercedes EQA-é. Ebből arra lehet következtetni, hogy viszonylag tágas utastérrel érkezik az autó, amelyben a hírek szerint hátul három utasnak is elegendő lesz a hely.
Ezen a képen még a Concept #1 utastere látható, a végleges változatban hátul egybefüggő, háromszemélyes ülés kerül (Fotó: Smart)
A kocsi légellenállási alaktényezője 0,29, ami ugyan több, mint a jelenlegi legjobb alaktényezőjű személyautó, a Mercedes EQS, de így sem rossz. Ehhez egy különleges fejlesztés is hozzájárul: az aktív hűtőrács nagyobb sebességeknél bezár, így csökkentve tovább a légellenállást.A koncepcióautón még úgynevezett "öngyilkos ajtó" volt látható a hátsó üléseknél, ezeket a sorozatgyártású modellen azonban hagyományos, előre nyíló ajtókra cserélték.
Először Kínában dobják piacra a Smart #1-t, Európába csak ezután érkezik (Fotó: Smart)
Bővebb technikai adatokat egyelőre nem közöltek, csupán annyit árultak el az autóról, hogy egy 70 kilowattórás akkumulátorcsomag kerülhet bele, ami várhatóan körülbelül 322 kilométeres hatótávot jelenthet, ez azonban egyelőre csak becslés, amit még sem a Mercedes, sem a Geely nem erősített meg.
A Smart #1 először a kínai piacon lesz kapható, az európai export csak később indul.