Hirdetés

Újabb retromárka támad fel elektromos autóként

|

A hatvanas évek ikonikus amerikai terepjárója megújult formában tér vissza.

Hirdetés

Tovább erősíti elektromos autós portfólióját a Volkswagen, amely nemrég bejelentette, hogy egymilliárd dollárt fordít szoftverfejlesztésre, azzal a nem titkolt céllal, hogy beérje, sőt, maga mögé utasítsa a Teslát. A német márka emellett egy, a XX. század hatvanas éveiben népszerű amerikai autómárka feltámasztásán is dolgozik, az InsideEVs értesülései szerint.

A lap információi szerint a Volkswagen-csoport a Magna International nevű céggel szeretne együttműködni a Scout márka újraélesztésén. A Scout, teljes nevén az International Harverster Scout autói 1961. és 1980. között készültek az Egyesült Államokban, azzal a nem titkolt céllal, hogy a második világháborút követően a terepjárók szinonímájává váló Jeep versenytársa legyen. A jellegzetes külsejű autókból többféle változatot is kínáltak, a két-, és négyajtós mellett a hosszú és rövid kabinos verziókon át egészen a vászontetős modellekig.

Az International Harverster Scout autói 1961 és 1980 között készültek (Fotó: Wikipedia)
Az International Harverster Scout autói 1961 és 1980 között készültek (Fotó: Wikipedia)

A Volkswagen már 2021-ben megvásárolta a Scout márkanevet, idén májusban pedig bejelentették, hogy tisztán elektromos hajtású terepjárókat és pickupokat szeretnének gyártani az USA területén. Az InsideEVs a cég meg nem nevezett forrásaira hivatkozva pedig azt állítja, hogy a kanadai Magna International lehet a német vállalat partnere az elektromos autók fejlesztésében és gyártásában.

Hirdetés

Bár a Volkswagen-csoportnak megvan a saját elektromos autók számára fejlesztett platformja, a MEB, amelyre a Škoda Enyaq iV is épül, ez azonban nem elég nagy a tervezett gépekhez. A Scout terepjárói a hatvanas években is jókorának számítottak, a mostani iparági pletykák szerint pedig az újonnan érkező, elektromos változatok is kifejezetten az amerikai piac igényeit veszik alapul: a Volkswagen-csoport által közzétett látványterveken szereplő pickup méretét például a Ford F-150-hez hasonlítják.

A hivatalos látványterveken egy modern vonalvezetésű SUV és egy jóval nagyobb pickup látható (Fotó: Volkswagen Group)
A hivatalos látványterveken egy modern vonalvezetésű SUV és egy jóval nagyobb pickup látható (Fotó: Volkswagen Group)

Ennek megfelelően valószínűsíthető, hogy a Scout márkanév alatt megjelenő modelleket nagyrészt csak az amerikai piacon lesznek elérhetőek, ami a Volkswagen számára komoly adókedvezményeket is jelentene, ha a gyártást is az USA területén végeznék.

Ennél több részletet egyelőre egyik cég sem árult el, annyit lehet csupán tudni, hogy az első elektromos Scout prototípusként 2023-ban jelenhet meg, míg a sorozatgyártás 2026-ban indulhat.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)