Magyarországon egyelőre kevesek számára cseng ismerősen az amerikai Rivian neve, holott a látványos külsejű és kreatív funkciókkal felszerelt elektromos autók népszerűsége egyre csak nő a tengerentúlon. A Rivian jelenleg két modellt kínál: az R1S SUV-t és az R1T pick-upot. Előbbi modellért szűk nyolcvanezer dollárt, azaz bő 32,3 millió forintot kérnek, ez nagyjából a Tesla autóval helyezi egy kategóriába a márkát.
A tervezés során egy sor izgalmas extrát rejtettek el az autókban: az első csomagtartó, az angolul rendkívül szerencsétlenül a front és a trunk szavak összevonásával frunknak nevezett rekesz bármikor használható óriási italhűtőként - az aljára ugyanis egy lefolyónyílást is elhelyeztek, így az olvadékot könnyen le lehet ereszteni belőle.
Az autókba beépített kompresszor is került, ha esetleg út közben fel kelene fújni a kerekeket. Az elektromos hajtás miatt a Rivian autóban emellett számos speciális rekesz is található, amelyekbe az egyébként egészen bőséges csomagtér mellett további táskákat lehet elrejteni.
Túrázóknak tervezve
A Rivian komoly terepjáró-képességeket is kapott, itt szó szerint értendő, hogy városi terepjáróról van szó. A tervezés során pedig arra is gondoltak, hogy sokan bizonyára kempingezésre, túrázásra is felhasználják majd az autójukat, így egy sor olyan extrát is elrejtettek bele, ami jól jön a vadon közepén. Az ajtóba például egy erős fényű elemlámpát dugtak, a középkonzol aljából pedig a Camp Speaker nevű, vezeték nélküli hangszórót lehet előhúzni, amely Bluetooth-kapcsolaton keresztül teszi lehetővé, hogy a telefonunkról lejátsszuk a kedvenc zenéinket. Ha valaki többre becsüli a vadon csendjét a kedvenc slágereinél, a hangszóró aljában elhelyezett LED-fényeknek akkor is hasztnát veheti a kempingben.
Ha pedig már kempinngezés, a Rivian épp múlt héten küldte el legújabb szoftverfrissítését az autóira, amelyben már a kifejezetten a vadonban éjszakázáshoz kifejlesztett Camp Mode is helyet kapott - írja a Green Car Reports.
A Camp Mode több új funkcióval örvendezteti meg a Rivian-tulajdonosokat: a visszapillantó oldalába épített lámpákkal meg tudja világítani a táborhely környékét, így nem kell sötétben sátrat verni. Emellett, ha valaki az autóban szeretné álomra hajtani a fejét, lehetőség van az összes kijelző lekapcsolására, de akár az autó összes elektronikus funkcióját is ki lehet iktatni, ezzel is spórolva az akkumulátorban tárolt energiával.
A legérdekesebb azonban kétségtelenül az a funkció, amely az autó légrugóit felhasználva szinte bármilyen terepen képes vízszintesbe állítani a karosszériát, hogy ne ferdén kelljen aludni a beltérben vagy esetleg a pick-up változat platóján. Természetesen azért a fizika kijelöli a határokat, ha túl meredek helyen próbálkoznánk, a Rivian udvariasan figyelmeztetne, hogy azért mindenre ő sem képes.
Az új frissítés emellett egy olyan, fontos fejlesztést is bemutatott, aminek sok elektromos autó tulajdonosa örülne: mintegy 10 százalékkal csökkentették ugyanis az energiaveszteséget, ami a parkolási idő alatt csökkenti az akkumulátor töltöttségi szintjét.