Korábban beszámoltunk róla, hogy a Renault elektromos autóként hozná vissza egykori legendás kisautóját, a Renault 5-öst, amelyből annak idején több mint ötmillió példányt adtak el. Mégsem ez a francia márka legsikeresebb modellje, hanem az 1961-től egészen 1994-ig gyártott Renault 4 vagy 4L, amelyet méretei ellenére a világ egyik első hatchback, azaz csapott hátú autójaként tartanak számon.
A jellegzetes formájú autó népszerűségét az is mutatja, hogy Algériától Ljubljanáig, vagy épp Marokkótól Mexikón át Írországig több mint egy tucat helyen gyártották, mint a Renault válaszát a konkurens Citroën legendás kacsa becenevű kisautójára.
Most az InsideEVs szúrta ki, hogy a Renault feltámasztaná az R4-est is: a lap ugyanis megszerzett néhány képet az autóról, amelyet hivatalosan október 17-én, a 2022-es Paris Motor Show első napján fognak leleplezni.
A Renault 4 Concept a két közzétett teaser fotó alapján magas építésű városi crossovernek tűnik, azonban a vaskos kerékívek és a tetőcsomagtartó a rá erősített tárolórekesszel együtt arra utal, hogy a járgány nem fog megijedni egy kis terepezéstől sem.
Érdekesség, hogy az autót oldalról ábrázoló fotón külön kiemelték a hátul elhelyezkedő trapézalakú ablakot, ami tisztelgés az R4 eredeti formája előtt, akárcsak az orr rész kialakítása a lámpákat és a logót keretbe foglaló vékony csíkkal.
Mivel koncepcióautóról van szó, érdemes fenntartásokkal közelíteni, ami annyit jelent, hogy könnyen elképzelhető, hogy az október 17-i leleplezés során egy jelentősen más megjelenésű modellt szemlélhet majd meg a Párizsi Autószalon közönsége.
A Renault egyelőre titkolja, hogy mikortól kezdődhet a megújult R4 gyártása, azonban iparági pletykák szerint 2025-ben már megérkezhet a kereskedésekbe. Az is sejthető, hogy az elektromos autónak szánt modell alapját a francia cég CMF B-EV platformja adja majd, amellyel kapcsolatban a gyáriak korábban úgy fogalmaztak, hogy ez a világ legversenyképesebb kompakt elektromos platformja. Ha igaz, akkor a Renault 4 megújult változatának legalább 400 kilométeres hatótávja lesz, emellett a Renault Zoe-hoz képest valószínűleg kedvezőbb lesz az árazása és a fogyasztása is.
A Renault egyébként - más gyártókhoz hasonlóan - már a hidrogénhajtású jövőre is készül.