A Renault 5 a francia márka talán legismertebb modellje, amelyből 1972 és 1985 között annyit adtak el, hogy Magyarországon minden második embernek jutott volna belőle. A Renault 5 amellett, hogy rendkívül népszerű városi kisautóként tömegek közlekedtek vele, versenyautóként is legendás volt, rallyversenyeken szép sikereket értek el vele.
A cég tegnap mutatta be az alábbi képeken látható, úgynevezett restomod autót, amellyel az ötös modell ötvenedik jubileuma előtt tisztelegnek - írja az InsideEVs. A restomod egy olyan speciális átalakítás, amikor egy régebbi modellt ruháznak fel modern alkatrészekkel és technológiai megoldásokkal.
A Renault 5 Diamant külsejét az ékszerkészítés mestersége ihlette (Fotó: Renault)
A Renault 5 Diamant nevet viselő speciális autóból ez az egy darab létezik, amely a Renault és Pierre Gonalons designer kollaborációjából született. A művész az ékszerkészítők világát hívta segítségül inspirációért, ami jól látható a kisautó különleges elemein, péládul az első fényszórókón, vagy az aranyszínűre fényezett lökhárítókon és a hűtőrácsot helyettesítő lemezen.
Az autó kerekeit a Renault gyári tuningműhelyétől, az Alpine-tól kölcsönözte, a fehér dícstárcsák fekete közepére pedig a Napot ábrázoló szimbólum került, amely Gonalons egyik védjegyének számít.
Az arany árnyalat mellé látványos pink festést kapott a kisautó, az egészet pedig matt lakkal borították be. Ez lehetővé tette, hogy különféle fényviszonyok között egészen más arcát mutassa az elektromos Renault, az aranyszínű csillogástól a sötétebb, egészen kékesebb árnyalatokig.
A fényűzés az autó belterében is folytatódik, ahol gonalons egészen minimalista megoldásokat vetett be: az ajtó behúzását segítő fogantyúkat például matt arany gobokra cserélte le, ami rímel a sebességváltó gombjára vagy az ablaklehúzó karokra.
Az egyedi jármű a Renault Zoe elektromos hajtását kapta meg (Fotó: Renault)
Az autó legmeghökkentőbb eleme a különleges alakú kormány, amit nem neveznénk keréknek - ez egyébként újrahasznosított márványból készült, akárcsak a kardánalagút tetejénvégighúzódó rekesz. A kormánymegoldás egyébként a Renault szakértői szerint sofőrbarátnak tekinthető, bár az tnem árulták el, hogy ez pontosan mit jelent.
A Renault 5 Diamant motorját is kicserélték: megkapta a Renault Zoe elektromos hajtását, azaz annak egyik villanymotorját. A teljesítményét és a hatótávját ugyan nem árulták el, de ez alapján lehet rá következtetni. Azt viszont igen, hogy a jubileumi különlegesség ajtaját a sofőr az ujjlenyomatával nyithatja és zárhatja.
A Renault 5 EV 2024-ben érkezhet (Fotó. Wikipedia)
A Renault 5 Diamant-ból ez az egy darab készült, így valószínűleg szép összeget fizetnek majd érte, amikor ősszel egy árverésen kalapács alá kerül. Az új tulajdonos pedig megkapja az autó mellé annak digitális ikrét is, egy NFT formájában.
Ami pedig a Renault 5 további karrierjét illeti: a francia márka szerint 2024-ben már ténylegesen megérkezik az elektromos autónak tervezett Renault 5 EV, amely a nagy előd vonalvezetését megtartva, modern formában ülteti át a francia legendát az e-mobilitás korába.