Hirdetés

Kiderült, miért nincs hátsó ablaka a Polestar 4-nek

|

A svéd márka legújabb modellje meghökkentő designnal érkezik, de ennek jó oka van.

Hirdetés

A Volvo prémium elektromos autókat fejlesztő almárkája, a Polestar már korábban is villantott néhány meghökkentő design-megoldást, például a drónnal is felszerelt gyönyörűszép kabriót, de említhetnénk a minimalista stílusú, hóból épült autószalonjukat is.

Most azonban egy egészen váratlan megoldást is bedobtak a kedden bemutatott Polestar 4 formatervéhez.

A Polestar 4-ről eltűnt a hátsó ablak (Fotó: Polestar)
A Polestar 4-ről eltűnt a hátsó ablak (Fotó: Polestar)

A Sanghajban bemutatott elektromos autót nehéz "rendszertanilag" besorolni, ugyanis a gyártó szerint egy kupé aerodinamikai tulajdonságait egyesíti egy SUV kényelmével - valószínűleg a crossover SUV lesz a helyes megfejtés.

Hirdetés

A Polestar 4 villanymotorjai 544 lóerő leadására képesek, ezzel a szűk öt méteres (4839 milliméter) autó bő 2,2 tonnáját 3,8 másodperc alatt tudják felgyorsítani álló helyből 100 km/h sebességre. A 102 kilowattórás akkumulátor pedig a WLTP szabvány szerint 560 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. Egyenáramú töltőn 200, váltóáramú oszlopon 22 kilowattos töltésre képes.

A Polestar komolyan veszi a fenntarthatóságot, az autó gyártásához a lehető legtöbb alapanyagot igyekeznek alacsony karbonlábnyomú forrásból vagy körkörös gazdasági folyamatokból beszerezni. Emellett igyekeznek az ellátóláncukat is átláthatóbbá tenni: bizonyos alapanyagok, például az akkumulátorokba kerülő anyagok útját például blockchain-technológia segítségével lehet nyomon követni. Az autóba beépített alapanyagoknál pedig fontos szempont, hogy minél nagyobb hányadukat lehessen újrahasznosítani. A jármű további különlegessége a speciális tetőablak, amely úgynevezett elektrokromatikus bevonattal is rendelhető. Ez lehetővé teszi, hogy az egyébként átlátszó üveg gombnyomásra besötétedjen, ha nagyon tűzne a Nap.

A kupés hangulatú SUV gyártása év végén indul (Fotó: Polestar)
A kupés hangulatú SUV gyártása év végén indul (Fotó: Polestar)

Az autó legnagyobb különlegessége azonban a hátsó ablak teljes hiánya. A C-oszlopok között ugyanis nem egy hátsó szélvédőt, hanem egy, az autó színével azonos borítást találunk. Joggal merül fel a kérdés, hogy ez mire jó, illetve mennyire biztonságos ez a megoldás.

A Polestar szerint nagyon: a hátsó ablak helyett ugyanis a tetőbe beépített, nagy felbontású kamera képe jelenik meg a belső visszapillantó tükrön, ami a cég szerint növeli a közlekedés biztonságát. Míg ugyanis egy hagyományos tükörben csak fénylő pontként jelennek meg az autók a sötétben, a speciális kamerának köszönhetően itt jóval többet lehet látni a világból, rossz fényviszonyok mellett is. Emellett, ha a sofőr szeretné látni a hátsó ülésen ülőket, egy gombnyomással ezt is meg tudja tenni.

A Polestar 4 gyártása novemberben kezdődik meg és várhatóan 2024-ben kerül forgalomba, 60 000 dolláros, azaz körülbelül 20,7 millió forintos áron.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)