A Volvo prémium elektromos autókat fejlesztő almárkája, a Polestar már korábban is villantott néhány meghökkentő design-megoldást, például a drónnal is felszerelt gyönyörűszép kabriót, de említhetnénk a minimalista stílusú, hóból épült autószalonjukat is.
Most azonban egy egészen váratlan megoldást is bedobtak a kedden bemutatott Polestar 4 formatervéhez.
A Sanghajban bemutatott elektromos autót nehéz "rendszertanilag" besorolni, ugyanis a gyártó szerint egy kupé aerodinamikai tulajdonságait egyesíti egy SUV kényelmével - valószínűleg a crossover SUV lesz a helyes megfejtés.
A Polestar 4 villanymotorjai 544 lóerő leadására képesek, ezzel a szűk öt méteres (4839 milliméter) autó bő 2,2 tonnáját 3,8 másodperc alatt tudják felgyorsítani álló helyből 100 km/h sebességre. A 102 kilowattórás akkumulátor pedig a WLTP szabvány szerint 560 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. Egyenáramú töltőn 200, váltóáramú oszlopon 22 kilowattos töltésre képes.
A Polestar komolyan veszi a fenntarthatóságot, az autó gyártásához a lehető legtöbb alapanyagot igyekeznek alacsony karbonlábnyomú forrásból vagy körkörös gazdasági folyamatokból beszerezni. Emellett igyekeznek az ellátóláncukat is átláthatóbbá tenni: bizonyos alapanyagok, például az akkumulátorokba kerülő anyagok útját például blockchain-technológia segítségével lehet nyomon követni. Az autóba beépített alapanyagoknál pedig fontos szempont, hogy minél nagyobb hányadukat lehessen újrahasznosítani. A jármű további különlegessége a speciális tetőablak, amely úgynevezett elektrokromatikus bevonattal is rendelhető. Ez lehetővé teszi, hogy az egyébként átlátszó üveg gombnyomásra besötétedjen, ha nagyon tűzne a Nap.
Az autó legnagyobb különlegessége azonban a hátsó ablak teljes hiánya. A C-oszlopok között ugyanis nem egy hátsó szélvédőt, hanem egy, az autó színével azonos borítást találunk. Joggal merül fel a kérdés, hogy ez mire jó, illetve mennyire biztonságos ez a megoldás.
A Polestar szerint nagyon: a hátsó ablak helyett ugyanis a tetőbe beépített, nagy felbontású kamera képe jelenik meg a belső visszapillantó tükrön, ami a cég szerint növeli a közlekedés biztonságát. Míg ugyanis egy hagyományos tükörben csak fénylő pontként jelennek meg az autók a sötétben, a speciális kamerának köszönhetően itt jóval többet lehet látni a világból, rossz fényviszonyok mellett is. Emellett, ha a sofőr szeretné látni a hátsó ülésen ülőket, egy gombnyomással ezt is meg tudja tenni.
A Polestar 4 gyártása novemberben kezdődik meg és várhatóan 2024-ben kerül forgalomba, 60 000 dolláros, azaz körülbelül 20,7 millió forintos áron.