Még nyár elején írtuk meg, hogy a Volvo teljesítményre kihegyetett performance autóit fejlesztő almárkája, a Polestar beszállt az izraeli StoreDot akkumulátorgyártóba, hogy a cég technológiáját felhasználva úgynevezett extrém gyorsan tölthető (extreme fast-charging - XFC) akkumulátorokat fejlesszen. Az ígéret szerint ezzel a módszerrel 5 perc alatt nagyjából 160 kilométerre elegendő energiát tudnak majd felszippantani a Polestar autói, ráadásul a rendszert még tovább fejlesztik, így pár év múlva ugyanehhez a mutatványhoz már csak 3, 2032-ben pedig 2 perc kell csupán.
A cég első modellje, amelyben az XFC-aksi bemutatkozik a Polestar 3 SUV lesz, amelyről eddig nem sok mindent árultak el. A Green Car Reports számolt be róla, hogy a svéd autógyártó most szerdán jelentette be a Polestar 3 október 12-re tervezett hivatalos leleplezésének időpontját. Ezzel egy időben pedig néhány részletet is megosztottak a méretében a Porsche Cayenne-hez hasonlítható jűrműről, amelynek gyártása jövőre kezdődhet Dél-Karolinában.
Az alapmodell tulajdonságait nem árulták el, azt viszont igen, hogy egy opciósan elérhető tuningcsomag segítségével a Polestar 3 teljesítménye eléri majd az 510 lóerőt, nyomatéka pedig a 910 Nm-t.
Az új akkumulátor mellett az autóba a Volvo legendás biztonsági rendszerein túl az Nvidia által fejlesztett fedélzeti számítógép is kerül majd. Apropó Nvidia, testvérlapunk, a PCWorld nemrég hívta fel a figyelmet az Nvidia és a CD Projekt RED játékfejlesztő cég közös nyereményjátékára.
Visszatérve a Polestar 3-ra, az autóban két villanymotor működik majd, az egyik az első a másik a hátsó kerekeket mozgatja meg. A városi terepjáró különleges légrugókat is kap, amelyek két ezredmásodpercenként állítják majd a felfüggesztést, hogy az utasok a lehető legnagyobb kényelemben utazhassanak.
A pontos ár még nem ismert, a cég korábban arra utalt, hogy várhatóa 75 ezer dollártól, azaz bő 32 milliótól indul majd a Polestar 3 ára, ami bő 32 millió forintnak felel meg. Ezzel nagyjából olyan konkurensekkel kerülne egy kategóriába a SUV, mint a BMW iX, az Audi E-Tron vagy a Tesla Model X.
A svéd cég további két modellt is tervez bemutatni az előttünk álló két évben.