Javában tart már Las Vegasban a CES 2023, ahol az idei év legizgalmasabb technológiai fejlesztéseit mutatják be. A rendezvényen már néhány éve rendszeresen képviseltetik magukat az autógyártók is, hiszen az elektromos hajtás megjelenésével és az autókban alkalmazott digitális megoldások révén már a járművek is fontos részei lettek az online térnek.
Az idei CES-en már több nagy autómárka is bemutatta legújabb fejlesztéseit, mint például a Volkswagen látványos álcafestésű szedánját, vagy a Sony és a Honda közös fejlesztésű elektromos autóját. A legújabb bejelentés pedig a Peugeot csapatától érkezett, akik egy rendkívüli megjelenésű koncepcióautóval érkeztek Las Vegsaba - írja az Electrek.
A Peugeot Inception koncepcióautó már első pillantásra megragadja a tekintetet: szokatlanul éles formák, meghökkentő szögek és idomok jellemzik a járművet, amely inspirációként és ihletként szolgál majd a francia márka jövőben készülő elektromos autóihoz.
A koncepció nem csak kívülről meghökkentő, a beltér is radikálisan eltér egy hagyományos autóétól. Feltételezhetőhogy az itt látható megoldások közül nem mindegyik kerül majd be a sorozatgyártású modellekbe, sőt, valószínű, hogy ezek többségével legfeljebb alaposan megszelídített változatban találkoznak majd a leendő Peugeot-tulajdonosok, ettől függetlenül érdemes körülnézni az Inception környékén, ugyanis a jövőbeni fejlesztésekkel kapcsolatban árulkodó lehet egy-egy részlet.
Első ránézésre a Peugeot Inception egy klasszikus GT utazóautó benyomását kelti, hosszú motorháztetejével és kupészerű hátsó részével, ahol a legélesebb sarok is található. Azonban, ha nem oldalról látjuk az autót, kideürl, hogya a hosszú motorháztető nem létezik, a helyét ugyanis az első keréken is túlnyúló szélvédő foglalja el.
Az autó lelkét egy dupla villanymotoros rendszer adja, amely együtt 680 lóerős teljesítményre képes. Ez kevesebb mint 3 másodperc alatt gyorsítja fel az autót álló helyből 100 km/h sebességre. A két erőforrást egy 100 kilowattórás akkumulátor táplálja, amely egy töltéssel 800 kilométeres hatótávot eredményez. Ez még elmarad a nemrég bemutatott 1000 kilométeres hatótávú Geely Zeekr-től, de már ez is olyan távolság, aminek láttán már egyetlen benzinvérű szkeptikus sem fanyaloghat.
Ez az eredmény az autó haétkonyságának köszönhető, amelynek átlagos fogyasztása körülbelül 12,5 kWh száz kilométerenként, amely csak kevéssel marad el a világ jelenlegi legáramvonalasabb elektromos autójának tartott Lightyear 0-tól. A töltési sebességről nem sokat árultak el, de utaltak rá, hogy mindössze 5 perc alatt 150 kilométernyi hatótávot képes felszippantani az Inception aksija.
A beltér bármelyik sci-fi űrhajójából is jöhetett volna, a legérdekesebb megoldásnak talán a lekerekített sarkú téglalap alakú kormány számít, amely valójában egy forgatható képernyőt jelent. A Peugeot nem is kormánykeréknek, hanem Hypersquare-nek nevezi az eszközt. A kormányzás egyébként elektronikus (steer-by-wire), azaz, a kormány fizikailag nem csatlakozik a tengelyhez.