Még tavaly novemberben írtunk a Peugeot 308 legújabb modelljéről, amelyen már megjelent a francia márka új logója is. A hatvanas évek stílusát idéző embléma azonban először nem a 2014-ben az Év Autójának választott kompakt orrán tűnt fel először. Az új logót ugyanis elsőként a Peugeot 9X8 Hybrid Hypercar elnevezésű versenyautón helyezték el.
A különleges szupersportkocsit Agnieszka Doroszewicz fotós készített látványos sorozatot: a képek kontrasztjával és a fénnyel való játékkal a a legendás Le Mans-i 24 órás versenyt kívánta megidézni, a futam során óráról-órára változnak a fényviszonyok.
A Peugeot 9x8 Hybrid Hypercar volt az elős, amelyen megjelent a francia márka új logója (Fotó: Peugeot/Agnieszka Doroszewicz)
A Peugeot 9X8 Hybrid Hypercar egy guruló autóipari "labor"
A Peugeot 9X8 Hybrid Hypercar a korábbi modelleknél még hangsúlyosabban áramvonalas külsőt, letisztult, strukturált vonalakat és természetesen az elmaradhatatlan, oroszlánkarmot formázó fényszórót is kapott.
A Peugeot szuperautóján is megjelennek az utcai modelleket idéző "fénykaromnak" hívott lámpatestek (Fotó: Peugeot/Agnieszka Doroszewicz)
"Elképesztő csapatmunka volt" - mondta Matthias Hossann, a Peugeot formatervezési igazgatója. "Napi kapcsolatban voltunk a Peugeot Sport csapatával, és szó szerint egymás keze alá dolgoztunk. Leendő versenyautónk tematikájának meghatározására először versenyt hirdettünk a tervezők körében. Rengeteg javaslat érkezett - ezt a tervet mindenki hatalmas lelkesedéssel fogadta, és az a perspektíva is felvillanyozott bennünket, hogy egy nap tanúi lehetünk, amint az alkotásunk a világ legismertebb pályáján a legnevesebb márkákkal száll versenybe."
A Peugeot egyfajta laboratóriumként tekint a Le Mans-i 24 órás versenyre, amely kiváló lehetőséget nyújt a különböző ötletek kipróbálására. Ilyen például a különleges, légterelő szárny nélküli kialakítás, amely először az 1967-es versenyen jelent meg, azóta peidg kötelező elemnek számít. 1971 óta, azaz több mint 50 éve először fordul elő, hogy egy autó hátsó szárny nélkül indul majd az erőpróbán. Érdekesség, hogy a Peugeot 9x8 Hybrid Hypercar külsejét úgy tervezték, hogy az stílusban is illeszkedjen a cég utcai modelljeihez, például a már említett Peugeot 308-hoz.
A Le Mans-i 24 órás versenyre tervezett autóról hiányzik a jellegzetes hátsó légterelő (Fotó: Peugeot/Agnieszka Doroszewicz)
A versenyautóban visszaköszön a jellegzetes Peugeot i-Cockpit műszeregység, a pilótafülke azonban ezen felül is úgy lett kialakítva, hogy minél ergonomikusabb és intuitívabb módon lehessen használni.
"A dizájnstúdió falán, ahol a PEUGEOT 9X8 született, három kulcsszó szerepelt: ikonikus, hatékony, szenvedélyes" - tette hozzá Matthias Hossann. "Így az egész csapat szeme előtt végig ugyanazok a célok lebegtek, függetlenül attól, hogy a fejlesztés melyik munkafázisában volt érintett az illető. Az "ikonikus" szót vettem előre, mert olyan autót szerettem volna, amelyik amellett, hogy azonnal felismerhető, gyökeresen szakít a korábbi hagyományokkal és egyértelmű generációváltást jelez. A belső formatervezési versenyünk kapcsán beérkező rengeteg kiváló javaslat ellenére elég gyorsan kirajzolódott a nyertes tematika. Ez hátat fordított a hosszútávú versenyzésre tervezett versenyautók legutóbbi generációjára jellemző stílusjegyeknek. Olyan járművel rukkoltunk elő, amelyik elsősorban Peugeot, és csak másodsorban versenyautó. Egy olyan sportos modellt, amelyik egyöntetű lelkesedést vált ki az autósport szerelmeseiből, de amelyik elméletben nemcsak a versenypályákon, hanem az országutakon is megállja a helyét."
Korszakváltást jelez a hibrid versenyautó megjelenése
A francia márka korábban két, más-más generációhoz tartozó versenyautóval már nyert Le Mans-ban: a V10 benzinmotoros 905-tel 1992-ben és 1993-ban, a FAP-szűrős V12 HDi motorral felszerelt 908-cal pedig 2009-ben. A Peugeot 9x8 újabb mérföldkövet jelent, a versenyautóval ugyanis a francia márka is belép a hibrid-korszakba a Le Mans-i 24 órás versenyeken.
A Peugeot 9x8 Hybrid Hypercar is megkapta az utcai autókból ismert i-Cockpit műszeregységet (Fotó: Peugeot/Agnieszka Doroszewicz)
A versenyautó négykerék-meghajtású, hibrid hajtáslánca révén pedig a cég több modelljével is rokonságot mutat. A teljesítményről a hátsó tengelyen egy 2,6 literes, 500 kW-os (680 LE) V6-os biturbó motor gondoskodik, míg az első kerekeket egy 200 kilowattos villanymotor hajtja.