Hirdetés

Virtuális kiállításon csodálhatjuk meg az Opel legérdekesebb klasszikusait

|

A mostani Opelek arculatát ihlető legendától a legérdekesebb prototípusokig számtalan érdekességet tartogat az online tárlat.

Hirdetés

Az Opel több mint 160 éves történetéből 120 évet ölel fel az autógyártás. Ezt a rendkívül komoly "életművet" most úgy is meg lehet csodálni, hogy ahhoz nem kell ellátogatni a német autómárka rüsselsheimi központjába.

Az Opel Classic oldtimer kollekcióját nemrég három új témával bővítették ki. A Prototípusok és tanulmányautók, a Túraautók és A legendás 60-as évek klasszikusait 360 fokban körbeforgatható virtuális túrák keretében lehet megcsodálni, akár a kedvenc karosszékünkből.

Az Opel CD Concept a német márka egyik legszebb tanulmányautója (Fotó: Opel)
Az Opel CD Concept a német márka egyik legszebb tanulmányautója (Fotó: Opel)

A prototípusok és a tanulmányautók valamennyi klasszikus autógyűjtemény ékszerei. Az Opelnél a legtöbb ilyen egyedi modell épségben megmaradt, köztük olyan korai járművek is, mint az 1938-as kétüléses Kadett replikája, amely a fejlesztések során Strolch fedőnév alatt futott, és a sportos Kadettek és Astrák elődjének tekinthető.

Hirdetés

Az Experimental GT szintén legendás darab: a sportautó-tanulmány - a történelem első német tanulmánymodelljeként - zajos sikert aratott az 1965-ös Frankfurti Autószalonon. De ugyanebbe a virtuális túrába tartozik a 444 lóerős, sirályszárny-ajtós, szénszálas karosszériájú Astra OPC X-treme és a GT X Experimental is. 2018-ban ezen a tisztán elektromos hajtású SUV-tanulmányon jelent meg először a Vizor, amely többek között az Opel Mokka orrán is visszaköszön.

A Túraautók virtuális túra középpontjában az érzelmek és az adrenalin áll, hiszen a márka sokszínű motorsport hagyományait mutatja be. Az Opel első versenyautója 1899-ben állt rajthoz. A raliautók mellett talán a kompromisszummentes műszakiságú túraautók a legizgalmasabbak, az olyan legendák, mint a Rekord C "Fekete özvegy", vagy az 1989-től komoly sikereket elérő Kadett GSi 16V DTM önmagukért beszélnek. Az Opel 2000-ben kapcsolódott be a DTM sorozatába az Astra V8 Coupé-val, és azonnal a második helyen végzett. Később jött a híres 24 órás futam a Nürburgringen, az itt 2003-ban abszolút győztesként végzett a csúcstechnikás Astra eredeti állapotában - koszosan, és a győzelmi pezsgő nyomaival - látható a virtuális bemutatón.

A legendás 60-as évek lazább, de hasonlóan izgalmas visszatekintést kínál. Csillogó króm, fehérfalú abroncsok, nagy üvegek - e korszak autói az időtlen szépség és a személyes szabadság megtestesítői. Woodstock, a Holdra szállás és a színes TV évtizedének Opeljei között olyan különlegességek is szerepelnek, mint az 1962-es Rekord P2 Coupé, amit rövid teteje és hosszú hátsó túlnyúlása miatt akkoriban "versenycsizma" néven is emlegettek. 1965-ben új modell érkezett az Opel luxusautó-kínálatába: a Diplomat V8 Coupé. A rüsselsheimi paletta legkülönlegesebb tagját a Karmann karosszériaépítő műhely gyártotta. Különlegessége a gyártási darabszámokban is visszaköszön: 1967-ig csak 347 példány készült belőle összesen. Az ugyanebben az évben bevezetett Rekord B is hasonlóan legendás: egyrészt különleges szerkezetű CIH motorja miatt, másrészt egyik korábbi tulajdonosa okán, ugyanis egy időben nem más, mint Sepp Herberger, az 1954-es VB győztes német labdarúgó csapat edzője birtokolta.

Az Opel virtuális kiállításán azonban nem csak autókat, hanem további érdekességeket, például egy ötszemélyes tandembiciklit is láthatnak az érdeklődők.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)