A komoly teljesítményre képes sportautók rajongói között bizonyára sokan vannak, akiknek megdobban a szíve, ha egy Opel hátulján az OPC jelölést látják. A három betű a rüsselsheimi gyár autóhergelő részlegét, az 1997-ben alapított Opel Performance Centert jelöli, amely a cég utcai modelljeit fejleszti tovább, komolyabb motorokkal, sportosabb futóművekkel és karosszériával, amelyet jellemzően az almárka saját, Arden Blue elnevezésű színére fényeznek.
A Motor1 számolt be róla nemrég, hogy az Opel az idei évvel befejezi az OPC működését, az utolsó, általuk felmérgesített modell az Opel Insigina OPC ugyanis az alapmodell nyugdíjba vonulása miatt szintén megszűnik.
Jó hír azonban, hogy a német márka rajongói a jövőben sem maradnak nagy teljesítményű, sportos modellek nélkül, a cég ugyanis visszahoz egy korábbi hárombetűs rövidítést. A hetvenes évektől alkalmazott GSE jelölés akkor az üzemanyag-befecskendezős motorokat jelölte, a jövőben azonban az elektromos hajtással szerelt, nagyobb teljesítményű modellek sajátja lesz.
Annak érdekében, hogy megkülönböztessék a régebbi modellektől, a Grand Sport Electric - GSe rövidítésben csak az első két karaktert írják nagybetűvel.
A bejelentéssel egy időben az Opel azt is nyilvánosságra hozta, hogy nemsokára megújul a cég logója, amelyet korábban a képeken is látható Opel Manta GSe ElektroMOD orrán is megjelent, amikor tavaly bejelentették, hogy a cég 1970 és 1988 között gyártot kupéja 2025-ben elektromos hajtással tér vissza.
Bár a rüsselsheimiek egyelőre nem árulták el, hogy melyik modellen lehet majd először látni az új logót, nem kizárt, hogy a felvillanyozott Mantáénak jut majd a megtiszteltetés, bár az sem kizárt, hogy az Astra elektromos tuningváltozata az Astra GSe lesz végül a befutó.
A Stellantis-csoport részeként az Opel már 2024-re azt tervezi, hogy minden modelljéből elérhetővé tegyen legalább egyféle elektromos változatot. Ezzel jóval hamarabb meglépheti az elektromos átállást, mint a korábbi, 2028-as vállalásuk, ami szintén elébe megy az Európai Unió által kijelölt 2035-ös évnek, amelytől fogva az EU területén kizárólag tisztán elektromos hajtású járműveket lehet majd újonnan értékesíteni.