Hirdetés

Bő két hónap és indul az önvezető kamion közúti tesztje

|

Első alkalommal kapott engedélyt egy vezető nélküli teherjármű, hogy a forgalomban közlekedjen.

Hirdetés

Korábban írtunk már a svéd Einride logisztikai cégről, amely gőzerővel készül az önvezető és az elektromos autók korára. Utóbbiak persze már itt vannak, de a teherszállításban még nem terjedtek el túlzottan, épp ezen segíthet a cég egyik fejlesztése, az akkumulátorokkal felszerelt pótkocsi.

Az Einride azonban ennél jóval ambiciózusabb terveket dédelget: a cég önvezető kamiont is fejleszt, amely ráadásul meglepően előrehaladott állapotban jár. Az InsideEVs számolt be az Einride múlt pénteki bejelentéséről, amely szerint megkapták az engedélyt az amerikai autópálya felügyelettől, a National Highway Traffic Safety Administration-től (NHTSA), hogy autonóm elektromos szállítójárműveket üzemeltessenek az USA közútjain.

Az Einride Pod lehet a világ első önvezető kamionja, amely közúton hajt (Fotó: Einride.tech)
Az Einride Pod lehet a világ első önvezető kamionja, amely közúton hajt (Fotó: Einride.tech)

Az Einride Pod lehet a világ első önvezető kamionja, amely közúton hajt (Fotó: Einride.tech)

Ez a első alkalom, amikor egy kifejezetten erre a célra épített, önvezető teherautó engedélyt kapjon, hogy sofőr nélkül közlekedjen a civil autósok által is használ túthálózaton. Az Einride a GE Appliances-zel együttműködve fogja tesztelni a járművet: a logisztikai cég a háztartási gépgyártó áruszállítási gyakorlatához kíván csatlakozni az önvezető kamionnal, hogy demonstrálják, felkészültek a jövőre, amikor a teherszállítás egy részét már az autonóm járművek veszik át.

Hirdetés

Az Einride Pod nevet viselő önvezető gépnek nincs is sofőrfülkéje, így fizikailag sem lenne lehetősége a vezetőnek a fedélzeten tartózkodni. Ehelyett egy távoli operátor figyeli majd a kamion mozgását - ez a logisztikai iparág első ilyen tesztje. A cég közleménye szerint a sofőrt helyettesítő távpilóták szerepe

kritikus az autonóm járművek elterjedése szempontjából. Ezzel a megoldással az emberek is az egyenlet részei maradnak, ezzel pedig munkahelyeket teremtünk a jövő szállítmányozási iparában.

Az Einride Pod a tervek szerint valóban közúton közlekedik majd, ahol keveredik a "civil" forgalommal, miközben valós logisztikai munkafolymatokat hajt végre: az áruszállítás mellett együtt kell ugyanis működnie a raktárak kiszolgáló személyzetével az árucikkek rakodása során.

Ehhez hasonló járművet még senki sem láthatott az amerikai utakon - ez egy jelentős mérföldkő számunkra, a logisztikai iparág számára pedig egy fordulópont. Tisztában vagyunk vele, hogy az önvezető és elektromos technológiáink nem csak forradalmasítják a szállítmányozást, de több ezer munkahelyet is teremtenek majd

- mondta Robert Falck, az Einride alapítója.

Az önvezető kamion a teszt során logisztikai feladatokat hajt majd végre (Fotó: Einride.tech)
Az önvezető kamion a teszt során logisztikai feladatokat hajt majd végre (Fotó: Einride.tech)

Az önvezető kamion a teszt során logisztikai feladatokat hajt majd végre (Fotó: Einride.tech)

A közúti tesztekre 2022 harmadik negyedévében kerül majd sor, Tennessee útjain. A cég korábban, 2019-ben már lebonyolított egy hasonló tesztvezetést, ezzel az Einride Pod lett a világ első, teljesen autonóm önvezető járműve, amely valaha közúton hajtott.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)