Van néhány autómodell, amelynek már a nevét hallva felpörög a pulzusa a négykerekű járművek rajongóinak. Ilyen a Nissan GT-R is, amelyet 2007-ben mutattak be és amellyel kapcsolatban a cég még tavaly bejelentette, hogy nem fogják árulni - legalábbis bizonyos országokban.
Az eredetileg egy 480 lóerős, V6-os motorral szerelt aszfalttépő szörnyeteg azonban nem tűnik el teljesen, sőt, a cég egyik csúcsvezetője szerint, bizony készül majd belőle elektromos változat is - értesült az InsideEVs.
A Nissan GT-R50 formatervét az Italdesign készítette (Fotó: Nissan)
Ashwani Gupta, a Nissan COO-ja (azaz körülbelül ügyvezető igazgatója) a Top Gear-nek nyilatkozva elárulta, hogy a GT-R-ből biztosan készül majd elektromos hajtású verzió, azonban azt nem árulta el, hogy mikor. Pontosabban, azt mondta, hogy biztosan nem a közeljövőben érkezik, mivel a Nissan mérnökei szerint még nem érkezett el a nagy teljesítményű elektromos sportautók ideje.
Ez persze érdekes, amikor a konkurens márkák, illetve lelkes független vállalkozók olyan gépeket fejlesztenek, mint a Lotus Evija, vagy a horvát hiperautó, a Rimac Nevera, hogy a szerényen a világ legerősebb elektromos autójának címére pályázó Deus Vayanne-t vagy a 82 év kihagyás után elektromos szuperautójával feltámadó Hispano Suiza esetét ne is említsük.
Jelenleg, ha lefuttatjuk a szimulációkat az olyan modellek elektrifikációjával kapcsolatban, mint a Nissan Z és a Nissan GT-R, egyelőre nem találjuk a megfelelő technológiát ahhoz, ami meghatározná a két autót. Ráadásul, ezek nem is csak autók, hanem a kultúránk részei
- adott kissé meglepő magyarázatot Gupta a Top Gear kérdésére, hogy miért nem fejlesztik még gőzerővel a villanyos változatot a Nissan sportautójából.
A Nissan GT-R Európában nem is kapható, mert túl hangos (Fotó: Nissan)
A GT-R jelenlegi változata, az R35 már szűk 15 éve megjelent, azóta pedig kisebb ráncfelvarrásokon esett át csupán, így most már a modell életciklusa vége felé közelít. Ráadásul, Európában nem is árulhatják, mivel nem felel meg az EU szigorú zajvédelmi előírásainak.
Az elektromos Nissan GT-R várhatóan csak 2030 után érkezik (Fotó: Nissan)
Egyelőre azt sem lehet tudni, hogy a hagyományos hajtású R36-os modell mikor érkezik, az azonban valószínű, hogy a következő generáció még nem lesz teljesen elektromos. Szakmai berkekben a lágyhibrid (mild hybrid) hajtás tűnik a legvalószínűbbnek, ezt követheti majd a már tisztán villanyhajtású R37 GTR. Ez azonban aligha érkezik meg még ebben az évtizedben, így, aki elektromos GT-R-t szeretne, jól teszi, ha felkészül rá, hogy 2030 után csaphat csak le a villanyos szuperverdára.
A Nissan egyébként gőzerővel dolgozik az elektromos autóiba szánt akkumulátorok következő generációján: a cég az Oxford University-vel közösen, egymilliárd angol fontos beruházással építi óriási akkumulátorgyárát a nagy-britanniai Sunderlandben, amely még ebben az évtizedben megkezdi majd a működését.
Nissan GT-R-ből egyébként készült egy olyan változat is, amit a PlayStation 4 kontrollerével lehet irányítani.