A Nissan ma bemutatta idén nyáron érkező új, hat modellből álló villamosított termékcsaládjáát, amellyel jelezni szeretnék, hogy az elektromos autókban látják az autóipar jövőjét.
A japán autógyártó közleménye szerint a cég már nem is fektet be az EURO7-es szabványnak megfelelő személygépkocsik fejlesztésébe, azaz 2023-tól nem vezet be új, tisztán belső égésű motorral hajtott autót Európában. A cég az értékesített járműveinek 75 százalékát szeretné villamosítani a régióban a 2026-os pénzügyi évig, az évtized végére pedig már 100 százalékban elektromos hajtású autókat értékesítene.
A Nissan 2030-ra már csak tisztán elektromos autókat gyárt majd (Fotó: Nissan)
A Nissan közzétette 2030-as Ambíciók (Ambition 2030) című vízióját is, amely a cég hosszú távú terveit foglalja össze.
A Nissan a villamosított jövő felé vette az irányt - Európával az élen. Az Ambition 2030 révén egyértelmű irányt határoztunk meg, és új, villamosított termékcsaládunkkal valóban utat nyitunk a fenntartható jövő felé
- mondta Guillaume Cartier, a Nissan Afrika, Közel-Kelet, India, Európa és Óceánia régió elnöke.
Ökoszisztéma az elektromos autók számára
Az autókon túl a Nissan egy átfogó EV Energia Ökoszisztémán dolgozik, amely az akkumulátorok energiagazdálkodási képességeinek optimalizálására és bővítésére irányuló kezdeményezéseket kutatja. Ennek központja a nagy-britanniai Sunderlandban épült EV36Zero gigagyár, amely 9 gigawattórányi kapacitással évente körülbelül százezer akkumulátort gyárt majd.
A Nissan Ariya egy új, 100 százalékban elektromos hajtású crossover SUV lesz (Fotó: Nissan)
Hat elektromos modell 2022-ben
A Nissan különböző e-mobilitási lehetőségeket kínál az idei évben. A japán cég crossovere, a Juke már hibrid változatban is elérhető lesz, míg a közepes SUV Qashqai az úgynevezett e-POWER hajtáslánccal jelentkezik. Ennek lényege, hogy az autó mozgatásában egy 100 százalékban elektromos motor működik közre, így a Qashqai az elektromos autók gyorsulását és vezetési élményét nyújtja. A rendszerhez azonban tartozik egy kisméretű belső égésű motor is, amely menet közben tölti az akkumulátorokat. Ugyanezt a hajtásláncot kapja meg a Nissan családi crossovere, az X-Trail e-POWER is.
Hibrid hajtást kap a Nissan Juke új modellje is (Fotó: Nissan)
A Nissan úttörő az elektromos autózás terén, a Nissan Leaf ugyanis a világ első tömeggyártású elektromos autója, amelyből 2010 óta már több mint 577 ezer darabot értékesítettek. A most második generációját taposó modellből idén egy faceliftes verzió érkezik, korszerűsített töltési lehetőséggel és hajtáslánccal. A Leaf emelett afféle guruló laboratóriumként is szolgál a cég számára, az elektromos motor fejlesztése során gyűjtött tapasztalatokat ugyanis az e-POWER és az e-4ORCE technológiákhoz is felhasználták.
A Nissan Qashqai-ban debütál az e-POWER hajtáslánc, amely az elektromos autók dinamikáját kínálja, hatótávpara nélkül (Fotó: Nissan)
A japán márka által a Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance számára fejlesztett, kifejezetten elektromos autóknál alkalmazott CMF-EV platformra épült első modell, a Nissan Ariya is idén mutatkozik be, a kategória egyik legnagyobb, 87 kilowattórás akkumulátor-csomagjával. Itt használják először az e-4ORCE technológiát is, amelynek lényege, hogy a nyomatékvezérlés kerekenként eltér: az ikermotoros rendszer zökkenőmentes teljesítményelosztása azonnal reagál a legkisebb gyorsításra különböző vezetési helyzetekben.
A Townstar a Nissan kishaszongépjárműveinek legújabb modelljeként érkezik (Fotó: Nissan)
2022-ben bemutatkozik a Nissan teljesen elektromos, kompakt haszongépjármű-kínálatának következő generációja, a vadonatúj Townstar. A kisáruszállító teljesen elektromos hajtáslánccal, a WLTP kombinált ciklusban 300 km-es hatótávval, 22 kW-os AC, 75 kW-os DC töltéssel, valamint a szegmensben nem megszokott, több mint 20 technológiai funkcióval rendelkezik.