Még meg sem száradt a tinta annak a több ezer alkalmazottnak a menlevelén, akiket a vállalat vezetése elküldene a nehéz helyzetben lévő Teslától. A kiszivárgott üzenet szerint a vezetőket arra kérték, hogy jelöljék meg csapatuk azon tagjait, akiket megtartanának. Leállították a jutalékok kifizetését, elmaradtak bizonyos rutinszerű értékelésesek, szóval kézzel tapintható a feszültség a piacvezető márka háza táján.
A legújabb információk szerint a folyamat a Supercharger csapatánál folytatódik, de az új járművek fejlesztői sem érezhetik biztonságban magukat. Rebecca Tinucci a Tesla EV töltésért felelős vezető igazgatója már biztosan távozik posztjáról, de a hírek szerint őt további 500 közvetlen munkatársa fogja követni belátható időn belül.
Tinuccinak egyébként elévülhetetlen érdemei vannak abban, hogy más gyártók támogatását is megnyerte a Tesla észak-amerikai szabványának (NACS). Mivel a Supercharger hálózat kiépítését eddig sikertörténetként könyvelték el, mindenki értetlenül áll a döntés előtt.
Musk az X-en is kiposztolt levél tanúsága szerint, amiben az elbocsátásokról is értesíti a cég dolgozóit, azzal folytatja, hogy még nem fejezi be teljesen a töltőhálózat kiépítését. Továbbra is folytatja az ezzel kapcsolatos munkálatokat, csak lassabb ütemben, nagyobb hangsúlyt fektetve a 100 százalékos üzemidőre.
Daniel Ho, a járműprogramok és új termékkezdeményezések igazgatója is menni kényszerül a Teslától 10 évnyi munkaviszony után. Ho a Model S, 3 és Y modell programvezetője volt, mielőtt a mostani pozíciójában az összes jármű gyártásáért felelt volna. Nem nyilvános, hogy összesen hány ember tartozik alá, de valószínűleg velük folytatódik tovább majd a tervszerű leépítés.
A Tesla közigazgatási csapatát is feloszlatják. Rohan Patel, a részleg volt alelnöke két héttel ezelőtt, a korábbi leépítések bejelentésekor hagyta el a vállalatot. Musk az e-mailben arra is kitért, hogy a háromnál több csapattaggal rendelkező vezetőknek, akik nem felelnek meg egy általa támasztott, pontosabban körül nem határolt feltételrendszernek, szintén menniük kell.
Az április közepén tett nyilatkozat, mely szerint a járműgyártó vállalat részéről globálisan 10 százaléknyi munkavállalót kényszerülnek elbocsátani, legalább 14 000 embert érint Sanghajtól Texasig. Bár a bejelentést nagy felhördülés fogadta, az időközben megérkezett első negyedéves adatok szerint a döntés sajnos nem volt megalapozatlan.