Bár az Európai Parlamentben egyesek már visszatáncolnának, jelen állás szerint az Európai Unió 2035-től búcsút intene a belsőégésű technológiát használó járművek forgalmazásának. Alternatívaként az EV-k mellett kivételt képezhetnek az úgynevezett e-üzemanyagokat használó autók is, de talán még jobban járhatunk azzal, ha kerékpárra pattanunk.
Lech Walessának tulajdonítják azt az idézetet, miszerint lehet, hogy ő lusta, de egy lusta ember találta fel a kerékpárt is, mert utált gyalogolni. Egy hasonlóan lusta ember lehetett, aki az előző évezred végén megalkotta és sikerre vitte az elektromos biciklik első generációját.
Ezek a monstrumok az óriási akksi miatt kevéssé voltak alkalmasak az elektromos hajtás nélküli közlekedésre, de mára annyit finomodott a technológia, hogy a könnyű szerkezetű, többnyire karbonvázas e-kerékpárok a jóval kisebb akkumulátoruk segítségével már tetszés szerint használhatók "hibrid" üzemmódban.
A svájci Miloo Xplorer Beast nevű e-mountain bike-ja már nem új a piacon, egy speciális szériája miatt mégis az érdeklődés középpontjába került. Felépítésén és hajtásán nem változtatott a gyártó, viszont a vázat a szokásos karbon helyett -a Nespressóval kötött partnerség keretében - kiürült kávékapszulák újrahasznosításával állítják elő.
Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy a Nespresso újrahasznosított alumíniumot biztosít a Miloo számára, amely aztán az Xplorer Beast vázának és felnijeinek gyártásához járul hozzá. A gyártó azonban még ennél is továbbmegy: a nyerget, a gumikat, sőt a markolatokat és a felhasznált festéket is újrahasznosított anyagokból biztosítja a biciklihez.
A Nespresso jelenleg egy nagy újrahasznosító létesítményt működtet, több mint 3700 gyűjtőponttal Svájcban. Ez része a márka 2012-ben indított Recycling at Home programjának. A Svájci Postával együttműködve az üres, használt Nespresso kapszulákat elhozzák a felhasználók otthonából, és a vállalat újrahasznosító üzemébe szállítják. A Nespresso saját közlése szerint ilyen módon a Svájcban felhasznált kávékapszulák 72 százalékát hasznosítják újra.
A Miloo Xplorer Beastet 1000 wattos teljesítményű motorral és 45 km/h-s végsebességgel kínálják, ami 24 km/h-ra leszabályozható, hogy megfeleljen az európai e-bike előírásoknak. Az ára 10 899 sváci frank, vagyis megközelítőleg 4 és fél millió forint, ami nem teszi lehetővé, hogy egyhamar tömegtermékké váljon. A "kapszulás" változatot tavasszal kezdi forgalmazni a Miloo.