Bár a jónevű német autógyártó cég már 1969 óta folytat fejlesztéseket elektromos járművek gyártására, 2014-ben érkezett csak el az idő a tisztán elektromos modellek rendszeres, évenkénti debütálására. Az i3-at és még abban az évben megjelent i8-at még számos újabb EV követte a sorban, amik egyértelművé tették a vállalat technológia iránti elköteleződését.
A cég nemrég jelentette be saját blogján a V8-as széria kifutását, ami az utolsó hagyományos hajtású jármű volt a brand müncheni gyáregységénél. Az utolsó belső égésű motor tehát legördült a gyártószalagról. Addig készülnek még itt ilyen járművek, amíg a már legyártott motorok beépítésre nem kerülnek.
Igaz, a BMW nem mindenhol fejezte be a hagyományos motorok gyártását, máshol még mindig rengeteg belső égésű motort és hibrid hajtásláncot gyárt, de a 60 éve működő münchenini gyár leállása szimbolikus az egész cégre nézve. Egyértelműen rajzolódik ki a cég és az autógyártás jövője, amiben a belső égésű hajtásnak már nem jut hely.
A müncheni üzemben a vállalat jelenleg a kibővített négyajtós 3-as és 4-es sorozatú családot gyártja, egy hatalmas autócsaládot, amely magában foglalja az M3-ast, a 3-as Touringot, a 3-as szedánt is. Ezen autók mellett gyártja a teljesen elektromos BMW i4-et is.
Ezek ellenére a BMW egyszerre több vasat is tart a tűzben: továbbra is több hibrid modellt gyárt és a hidrogén hajtással kapcsolatban is vannak tervei a jövőre nézve. EV fronton most a Neuve Klasse platformra épülő járművekre helyezi a hangsúlyt, de a BEV-ek növekvő eladási rátája egyébként is ebbe az irányba terelgetné a fejlesztéseket.
Ugyan a cég osztrák és az Egyesült Királyságban működő gyárai még kitartanak egy darabig, de ez semmit nem vesz el a müncheni átállás jelentőségéből. Ha egy ilyen nagy múltú cég, az elhagyni kívánt technológia nagyágyújának főhadiszállása is behódol, az tényleg egy korszak végének az utolsó felvonását jelentheti.