Még mielőtt népszerűvé váltak volna az e-kerékpárok és -rollerek, a mikromobilitási trend az összecsukható bicikliké volt. Ezek egyszerűen és sokoldalúan használhatók, mi több, optimális esetben kombinálhatók velük az egyes városi közösségi és egyéni közlekedési módok - a sikerük okai tehát egyértelműek. A legújabb ígéretes kerékpár-mutáció a teherbicikliké, melyeknek nyilván sokkal fontosabb és gyakoribb része a rásegítő villanymotor.
Az Avnson nevű német cég legújabb, Urbanox koncepciója mindhárom irányt összehozza: olyan e-teherbringát fejlesztenek, mely akár egy igen kicsinek mondható autó, egy Fiat 500-as csomagtartójába is belefér.
Maga a bicikli amúgy teljes méretben, széthajtogatva majdnem olyan hosszú, mint maga a kocsi. Ezt leginkább egy robusztus központi csuklóval érik el, ami lehetővé teszi, hogy teljes szerkezetet önmagára tudjuk hajtani. Ezzel a teljes terület/felület az eredetinek kevesebb mint a fele lesz. Szintén remek ötletnek tűnnek a zsanér tövében lévő kerekek, melyekkel összecsukott állapotában is könnyedén mozgathatjuk a gépet.
Noha még nem minden paramétert hozott nyilvánosságra az Avnson, az már látható, hogy jó nagy lesz az Urbanox aksija és motorja. Hátul Shimano lánccal, elöl és hátul pedig hidraulikus tárcsafékkel szerelték fel. Ami viszont kicsit elbizonytalanító, hogy vajon milyen nehéz lesz? Ránézésre és a jellemzőket figyelembe véve több tíz, sőt akár közel 50 kilót is nyomhat, ami azért nem komfortos még a mindennapos használathoz.