Hirdetés

Bud Spencer és Terence Hill legendás autója elektromos hajtással támad fel

|

A jellegzetes járgányból közel 6 évtized után készül új modell.

Hirdetés

Valószínűleg sok magyar tévénéző emlékezetébe örökre beleégett a Bud Spencer és Terence Hill 1974-es, Különben dühbe jövünk című filmjében használt piros buggy vagy dune buggy képe - különösen, hogy a napokban kiderült, remake készül a generációk által imádott komédiából.

A buggy típusú autókat sivatagi versenyzésre, illetve tengerparti közlekedésre tervezték. Bár többféle változat létezik, a legautentikusabbnak a Meyers Manx számít, amelyet 1964-ben dobott piacra egy kaliforniai mérnök, hajóépítő és szörfös Bruce F. Meyers.

A szakember bogárhátú Volkswageneket alakított át buggy-vá, amelyeket úgynevezett car kit formájában lehetett megvásárolni: ez gyakorlatilag az IKEA-bútorok autós változata, amit a leendő tulajdonosnak otthon kell összeszerelnie. A sivatagi használatot megkönnyítette, hogy a karosszéria szinte teljes egészében üvegszálból készült, ezzel csökkentve a jármű tömegét.

A Meyers Manx buggy-nak óriási sikere volt, ahhoz képest, hogy egy eléggé speciális felhasználású gépről volt szó, igaz Kaliforniában akad épp elég tengerpart, ahol lehetett vele csapatni egy kiadós szörfözés előtt. Meyers közel hatezer darabot értékesített belőle 1965-1971 között, 2000-ben pedig modernizált, de az eredeti stílust megtartva piacra dobott egy limitált szériás változatot, pár évvel később pedig a négyüléses Manxter 2+2-t és az annál is robusztusabb Manxter Dual Sportot.

Hirdetés

2020 novemberében a homokfutókat gyártó céget felvásárolta a Trousdale Ventures és Bruce Meyers tavaly februári halála előtt Meyers Manx LLC-re keresztelte át. Ez a vállalkozás jelentette most be, hogy Meyers Manx 2.0 néven elektromosmotorral ellátott buggy-kat hoz majd forgalomba - írta az InsideEVs.

A lap információi szerint a villanyosított buggy-ból kétféle változat is készül, egy 20, illetve egy 40 kilowattórás akkumulátorcsomaggal. Az eredetihez hasonlóan ez is hátsókerék-meghajtást kap, azzal a különbséggel, hogy a két hátsó kereket egy-egy villanymotor mozgatja majd meg.

A Meyers Manx 2.0 külsején csak minimálisan változtattak (Fotó: meyersmanx.com)
A Meyers Manx 2.0 külsején csak minimálisan változtattak (Fotó: meyersmanx.com)

A Meyers Manx 2.0 külsején csak minimálisan változtattak (Fotó: meyersmanx.com)

A cég becslése szerint a nagyobb aksival - és feltehetőleg erősebb motorokkal - ellátott változat 4,5 másodperc alatt gyorsul majd álló helyből 100 km/h sebességre. A duplamotoros verzió 202 lóerőre lesz majd képes, 325 Nm nyomatékkal. A nagyobb akkumulátoros modell hatótávja 482 kilométer lesz, míg a kisebbé 241.

A sorozatgyártás 2024-ben indulhat (Fotó: meyersmanx.com)
A sorozatgyártás 2024-ben indulhat (Fotó: meyersmanx.com)

A sorozatgyártás 2024-ben indulhat (Fotó: meyersmanx.com)

A cég ígérete szerint az augusztus 19-i The Quail Motorsports Gathering autós-motoros fesztiválon bemutatja az elektromos buggy prototípusát. Ezt követően jövőre dobnának piacra egy 50 darabból álló, limitált, beta verziójú autót, a tömeges gyártás pedig várhatóan 2024-ben indul majd. Árakról egyelőre nem érkezett hír, ezt a Meyers Manx később fogja tervezi közölni.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)