Hirdetés

Mesteri húzással trollkodta meg a Teslát az elektromos trónkövetelő

|

Több Tesla-rajongó elég ideges lett az ügyes marketingfogástól.

Hirdetés

Magyarországon még viszonylag kevéssé ismert a kaliforniai Lucid neve, holott a startup elektroms luxusautóit egyenesen Tesla-gyilkosként szokták emlegetni. Ez nem véletlen, a Lucid első modellje ugyanis már 800 kilométeres hatótávval mutatkozott be két évvel ezelőtt. Ehhez képest a Tesla jelenlegi csúcsmodellje is csupán 648 kilométer körüli hatótávot ígér.

Persze a Lucid nem olcsó játék, a belépő modellért is már szűk 79 ezer dollárt, azaz 26,6 millió forintopt kérnek, a csúcsváltozat pedig 170 500 dollárba, azaz több mint 57 millió forintba kerül. Összehasonításként, a Tesla két felsőbb kategóriás modellje, a Model S és a Model X induló ára bő 31, illetve szűk 33 millió forint.

A Lucid mögött álló szakemberek egy része a Teslától igazolt a kaliforniai startuphoz (Fotó: Lucid)
A Lucid mögött álló szakemberek egy része a Teslától igazolt a kaliforniai startuphoz (Fotó: Lucid)

Egyszóval prémium portékáról van szó, a Lucidnak pedig még távolról sincs akkora kereskedői hálózata - a gyártási kapacitásról nem is beszélve - mint a Teslának, így rájuk fért, hogy egy kicsit népszerűsítsék magukat. Ehhez pedig kreatív, bár kissé trollkodó módszert választottak.

Hirdetés

Az akcióhoz kapóra jött, hogy a Tesla már más gyártók autói előtt is megnyitotta a Supercharger nevű töltőhálózatát, ahol így a Lucid autóit is lehet tölteni. Utóbbi cég marketingesei ugyanis azt eszelték ki, hogy a Lucid egyik modelljével odamennek egy kaliforniai Supercharger-állomásra és az oda érkező Tesla-tulajdonosoknak ajánlanak tesztvezetéseket.

Ez a módszer egyébként nem újdonság, a Cadillac kínai részlege nemrég hasonló húzással népszerűsítette a Lyriq nevű elektromos SUV-t a távol-keleti országban.

Az akció nem aratott osztatlan sikert a Tesla-tulajdonosok körében, többen kétségbeesett húzásnak nevezték az ötletet, mások szerint nem ez a helyes módja a reklámozásnak, míg volt olyan is, aki egyenesen az Egyesült Államokban ambulance chaser-nek, azaz mentőkergetőnek nevezett, balesetekre specializálódott ügyvédek kevésbé etikus módszeréhez hasonlították a Lucid kampányát.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb zöld hírekről! Engedélyezd az értesítéseket és az elsők között olvashatod a legfrissebb cikkeinket e-mobilitás, okosváros és okosotthon témákban (hogy a többiről ne is beszéljünk! :)