Magyarországon még viszonylag kevéssé ismert a kaliforniai Lucid neve, holott a startup elektroms luxusautóit egyenesen Tesla-gyilkosként szokták emlegetni. Ez nem véletlen, a Lucid első modellje ugyanis már 800 kilométeres hatótávval mutatkozott be két évvel ezelőtt. Ehhez képest a Tesla jelenlegi csúcsmodellje is csupán 648 kilométer körüli hatótávot ígér.
Persze a Lucid nem olcsó játék, a belépő modellért is már szűk 79 ezer dollárt, azaz 26,6 millió forintopt kérnek, a csúcsváltozat pedig 170 500 dollárba, azaz több mint 57 millió forintba kerül. Összehasonításként, a Tesla két felsőbb kategóriás modellje, a Model S és a Model X induló ára bő 31, illetve szűk 33 millió forint.
Egyszóval prémium portékáról van szó, a Lucidnak pedig még távolról sincs akkora kereskedői hálózata - a gyártási kapacitásról nem is beszélve - mint a Teslának, így rájuk fért, hogy egy kicsit népszerűsítsék magukat. Ehhez pedig kreatív, bár kissé trollkodó módszert választottak.
Az akcióhoz kapóra jött, hogy a Tesla már más gyártók autói előtt is megnyitotta a Supercharger nevű töltőhálózatát, ahol így a Lucid autóit is lehet tölteni. Utóbbi cég marketingesei ugyanis azt eszelték ki, hogy a Lucid egyik modelljével odamennek egy kaliforniai Supercharger-állomásra és az oda érkező Tesla-tulajdonosoknak ajánlanak tesztvezetéseket.
Ez a módszer egyébként nem újdonság, a Cadillac kínai részlege nemrég hasonló húzással népszerűsítette a Lyriq nevű elektromos SUV-t a távol-keleti országban.
Lucid is seriously so desperate to sell cars. They sent someone to a Supercharger to try and get people to sign up for test drives but nobody was interested 😬💀 pic.twitter.com/SsuVCZfRQo
— Ryan Zohoury (@RyanZohoury) May 6, 2023
Az akció nem aratott osztatlan sikert a Tesla-tulajdonosok körében, többen kétségbeesett húzásnak nevezték az ötletet, mások szerint nem ez a helyes módja a reklámozásnak, míg volt olyan is, aki egyenesen az Egyesült Államokban ambulance chaser-nek, azaz mentőkergetőnek nevezett, balesetekre specializálódott ügyvédek kevésbé etikus módszeréhez hasonlították a Lucid kampányát.