Miközben Elon Musk szerint "rövidesen" elindulhat a Tesla robottaxi-szolgáltatása, a Mercedes-Benz technológiai igazgatója elárulta, hogy ők bizony egészen más úton járnak - írja a The Verge. Az elektromos autók fejlesztése terén élenjáró Tesla környékéről már korábban is érkeztek olyan hírek, hogy saját önvezető taxiszolgáltatással szeretnének belépni az amerikai piacra, nemrég azonban a cég egyik, befektetőkkel foglalkozó munkatársa szerint nem eszik olyan forrón azt a bizonyos kását.
Találgatni bőven lehet mit, ugyanis egyrészt az Egyesült Államokban már most is működő két, önvezető taxikat üzemeltető cégnek, a General Motors családjába tartozó Cruise-nak és a Google-közeli Waymo-nak is meggyűlt a baja a robottaxijaikkal. A Cruise autói idénnyáron önállósították magukat és San Francisco egyik forgalmas kereszteződésében okoztak dugót, a Waymo egyik autója pedig egy különös balesetben volt érintett, amelyről egyelőre még nem derült ki, hogy a technológia, vagy egy ember hibája miatt. Eközben a Teslának saját, önvezetőnek nevezett, valójában vezetőtámogató rendszerei miatt fájhat a feje: épp a héten számoltunk be róla, hogy a cég ellen szövetségi nyomozás indult, mivel fennáll a gyanú, hogy megtévesztették a fogyasztókat az Autopilot nevű - önvezetésre alkalmatlan - funkcióval.
A Mercedesnél egészen máshogyan közelítik meg a kérdést. Mivel a német márka idén bemutatott elektromos limuzinja, a Mercedes EQS már megkapta az engedélyt a német hatóságoktól a 3-as szintű önvezetésre, a cég autóit az ország autópályáin - bizonyos feltételek mellett - már valóban lehet használni, akár elengedett kormánnyal is.
Itt térünk vissza a The Verge cikkéhez, amelyben megszólaltatják Markus Schäfert, a cég CTO-ját. A szakember a Mercedes kaliforniai fejlesztő központjában tett látogatása során adott interjút, amelyben elárulta, hogy a cég épp gőzerővel azon dolgozik, hogy ők értékesíthessék az első, 3-as szintű önvezetésre képes autókat az Egyesült Államokban. Ennek ellenére ők nem szeretnék Elon Musk lázálmait kergetni, aki szerint 2020-ban már legalább egymillió önvezető Tesla taxinak kellett volna közlekedni a világ útjain.
Schäfer elárulta, hogy a cég nem látja az átütő erőt és potenciált a robottaxikban, legalábbis, erre nem szeretnének külön fejlesztési kapacitást és tőkét áldozni.
2016 környékén még úgy gondoltuk, hogy a robottaxi kérdését gyorsan meg fogjuk oldani. De várna bárki is öt perccel többet a taxijára, ha az egy önvezető Mercedes lenne? Nem hiszem
- mutatott rá a probléma lényegére a CTO.
A cég tehát elengedte az önvezető taxik fejlesztését, helyette a vezetőtámogató rendszerek csiszolására koncentráltak. Schäfer úgy látja, ezzel a technológiával tökéletesen ki tudják majd szolgálni a jövő taxisofőrjeit, így, ha rajta múlik, teljesen önvezető Mercedest nem fogunk látni a közeljövőben.