Tavaly novemberben adtunk hírt a a sci-fibe illő belsőt prezentáló Mercedes EQS-ről - amely a német prémiummárka első, tisztán elektromos hajtású modellje - most pedig megérkezett a cég első elektromos hajtású városi terepjárója, a Mercedes-Benz EQS SUV is - írja az InsideEVs.
A Mercedes EQS SUV ugyanarra a platformra épül, mint a limuzin változat (Fotó: Mercedes-Benz)
Ez a Mercedes első olyan elektromos SUV-ja, amelynek nincs belső égésű "párja", azaz, nem egy már létező modellt villanyosítottak, hanem kifejezetten az elektromos hajtásra tervezték. Az EQS SUV tágasabb belső teret ígér, magasabb építése miatt pedig olyan utakon is elboldogul, ahol a szedán (vagy inkább limuzin) kevésbé - noha az EQS egyik újdonsága, hogy a navigációval együttműködő elektronikus felfüggesztése révén "emlékszik", ha egyes útszakaszonok meg kell emelni, vagy lejjebb kell engedni a karosszériát.
Az EQS SUV hétüléses veriózban is kapható lesz, mindezt úgy, hogy ugyanarra az EVA platformra épül, amelyet a Mercedes mérnökei eredetileg a limuzinhoz fejlesztettek - de ez lesz majd az alapja a cég legtöbb elektromos autójának is. A két modell tengelytávja megegyezik, de a SUV 91 milliméterrel rövidebb, 200 milliméterrel magasabb és 33 milliméterrel szélesebb. A városi terepjáró 645 literes csomagtartót íígér, igaz, ez a hétüléses verziónál csak 565 liter lesz, az ülések lehajtásával viszont 2100, illetve 2020 literes raktér varázsolható az EQS SUV hátuljába.
Az elektromos hajtáslánc megegyezik a limuzinéval: az EQS 450+ 360 lóerős, 568 Nm noymatékű változata jelenti a kínálat alját, míg a csúcs az EQS 580 4Matic változat, 523 lóerővel és 858 Nm noymatékkal. Az EQS SUV hatótávja valamivel kisebb, mint a limuziné: az előbbi motorral 660, utóbbival 613 kilométert tud megtenni egy feltöltéssel. Az EQS modellek sajátossága, hogy akár 200 kilowattal is tölthetőek, így 15 perc alatt körülbelül 250 kilométernyi hatótávot tud felvenni.