Az amerikai autópiac merőben különbözik az európaitól és az ázsiaitól. A nagy benzinfalók országában, bár a Tesla jóvoltából korán megérkezett a tisztán elektromos hajtástechnológia a nagy benzinfalók országába, a lakosság zöme változatlanul a nagyobb teljesítményű és teherbírású autókért lelkesedik.
Ehhez mérten több nagy márka is verseng a vásárlók kegyeiért. A Rivian R1 és a piacvezető Ford F-150 mellé nemrégiben érkezett Cybertruck már ezeknek az igényeknek próbál megfelelni, de nyáron csatlakozik hozzájuk a Chevrolet Silverado, és mint az egy közelmúltbeli közleményből kiderült, a Rivian is bővíti kínálatát.
A kaliforniai székhelyű elektromos teherautó-gyártó egyelőre nagyon keveset árult el az R2-ről, azt leszámítva, hogy kisebb és olcsóbb lesz, mint a meglévő R1-család, valamint hogy az elülső ovális lámpáit lecseréli a vállalat azok megosztó volta miatt.
Míg az R1T pickup és az R1S SUV teljes méretű teherautók, az R2 termékcsalád várhatóan olyan közbülső kategóriát fog lefedni, amely Európában és a világ többi régiójában is életképessé teszi majd. A tömegigényeket kielégítő elektromos autók egy tavalyi nyilatkozat szerint 40 000 és 60 000 dollár (14,4 millió - 21,6 millió forint) közötti összegért kerülnek forgalomba. Ez valóban kedvezőbb, mint az R1 család a 80 000 dollár (28,7 millió forint) feletti árszintje.
A Rivian a múlt hónapban kiadott egy környezeti hatástanulmányt, amelyben többek között azt is taglalja, hogy 2030-ig a brand modelljei feleakkora szén-dioxid-kibocsátással készülnek majd a gyártósoron, a megnövekedett újrahasznosított anyagtartalom, a megújuló energiával működő gyártás és a szén-dioxid-mentesített töltőhálózat következtében.
Noha már március 7-én bemutatkozik az R2, még ne számítsunk arra, hogy egyhamar megkezdődik a sorozatgyártása. A tervek szerint erre 2026 előtt nem fog sor kerülni.